Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé preferují automobily na splátky

aktualizováno 
Zvláště velké bazary poslední dobou zaznamenávají odklon zájmu od nejlevnějších vozů k jisté kvalitě, ve větších centrech už k nejprodávanějším patří auta v ceně kolem 150 tisíc korun.

Lidé preferují automobily na splátky

Zvláště velké bazary poslední dobou zaznamenávají odklon zájmu od nejlevnějších vozů k jisté kvalitě, ve větších centrech už k nejprodávanějším patří auta v ceně kolem 150 tisíc korun. Dovoluje to rozvoj leasingu, který se nevyhýbá ani automobilům z konce osmdesátých let a ve významných bazarech se týká v průměru poloviny obchodů. A podle zkušeností z ciziny bude dál získávat na významu - v západní Evropě se na leasing prodá až 80 procent jetých vozů a ve Spojených státech ještě o deset procent víc. Motoristům, kteří by bez leasingu většinou kupovali přece jen riziková stotisícová auta, se tedy otevírá cesta k malým vozům dva až čtyři roky starým - k velmi solidnímu Fiatu Punto, Opel Corsa, relativně mladé Škodě Felicia... Na trhu jsou zastoupena i větší auta, u kterých však je třeba počítat obvykle s více než sto tisíci kilometry a pěti až deseti roky věku. Ojetiny do dvou set tisíc korun by měly sloužit bez okamžitých investic, na místě je snad jen preventivní kontrola rozvodového řemene a brzd, neuškodí výměna oleje. Tato suma už představuje značnou investici, a proto je dobré při koupi jetého vozu myslet na jeho příští prodej, který by se měl obejít bez velkých finančních ztrát. To lze čekat zejména u mladších aut.

Ojetiny v ceně do 200 000 korun

vůz rok výroby cena (Kč)

Fiat Brava 1997 200 000
Fiat Punto 5dv., starší model 1998 180 000
Fiat Punto 3dv., nový model 1999 190 000
Ford Escort 5dv. 1997 190 000
Ford Mondeo 1996 195 000
Hyundai Lantra 1997 190 000
Mercedes-Benz 124 230 1992 185 000
Mitsubishi Space Wagon 1994 200 000
Opel Astra 5dv. 1997 190 000
Opel Corsa 5dv. 1999 200 000
Opel Omega 2.0 1994 200 000
Opel Vectra 1.7 TD 1995 170 000
Peugeot 405 1.9 TD kombi 1995 190 000
Renault Mégane 1996 190 000
Seat Toledo 1997 185 000
Škoda Felicia 1.3 1999 190 000
Škoda Felicia 1.6 kombi 1996 155 000
Volkswagen Golf 1996 190 000
Volkswagen Passat 1995 200 000
Volkswagen Polo 5dv. 1998 200 000

Pramen: AAA Auto Praha, MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.