Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé šetří za benzin, kupují elektrické skútry

  13:00aktualizováno  13:00
Prodejci a dovozci i v době krize registrují stále stoupající zájem o nákup elektrických skútrů. Důvodem jsou podle nich stoupající výkonnost akumulátorů umožňující delší dojezd, jejich relativně nízká cena a možná právě i samotná krize. Někteří lidé totiž začali dávat přednost elektroskútrům před skútry na drahý benzin.

Ilustrační foto - elektrický skútr používají i strážníci | foto: MF DNES

"Je to velký nárůst, v řádech až stovek procent," říká na Motosalonu Brno Jiří Drahovzal z mělnické společnosti Ersico prodávající jednostopá vozidla značky Akumoto. Na celém tuzemském trhu se loni podle jeho odhadu mohlo prodat několik stovek elektrických skútrů včetně těch od Ersika. Letos či příští rok se to číslo může přiblížit k tisícovce, míní.

Důvodem jsou současné výkonné a relativně lehké akumulátory, které jsou podle něj alfou a omegou skútrů na elektrický pohon. Současné technologie navíc umožňují, že lze na sebe jako stavebnici napojit několik akumulátorů, a zvýšit tak dojezd. Lze také za zhruba 4000 až 7000 korun koupit akumulátor další a s jedním jezdit a druhý mezitím nabíjet.

"To je zlomový okamžik, kdy se z motorky stává prostředek s nekonečným dojezdem," míní Drahovzal. Zároveň stoupla i životnost baterií, podle něj se téměř rovná životnosti benzinového motoru. "Dříve jste museli vyměnit v době životnosti motorky třeba pět akumulátorů. Dnes vydrží od 30 000 do 70 000 kilometrů, což je doba životnosti celé motorky," míní.

Firma Forest Meri, která dováží komponenty pro elektroskútry z Číny, u svých prodejců registrovala loni meziroční nárůst objednávek o 60 až 70 procent. Nyní firma dodává komponenty pro pět zemí střední Evropy včetně ČR. "Každý měsíc se mi hlásí deset nových prodejců," řekl ředitel divize E-Scooter této firmy Miroslav Suchánek.

Není si úplně jistý, zda na rostoucí zájem má vliv ekonomická krize. Faktem ale je, že cena benzínu není nízká. "A tady u elektrických skútrů jsou minimální náklady na provoz, je to spočítáno na pět až deset korun na 100 kilometrů," podotkl.

Elektrické skútry si přitom nepořizují pouze standardní zákazníci, ale i firmy a instituce pro své zaměstnance. U Ersika je podíl standardních zákazníků a firem zhruba stejný. Zájem mají například bezpečnostní agentury hlídající větší areály, provozovatelé logistických center i třeba městská policie a zoologické zahrady, kde by neměl být smog a hluk. "Do budoucna bude větší podíl prodejů pro firmy," míní Drahovzal.

Autoři: ,


Témata: Čína, Hluk, Smog, Zoo


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure S
Rozmazluje a ponouká k lumpárnám. Crossover od KTM je univerzál

Proporce dakarského speciálu, obrovská hromada krouťáku a silou přetékající motor. Potřebuje člověk k pořádnému řádění na dvou kolech víc? Ne! Ale spousta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.