Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé více kupují auta - doposud se jich prodalo přes 90 tisíc

  15:05aktualizováno  15:05
Prodej nových aut v České republice vzrostl do července o 2,4 procenta, když si zájemci koupili 90 879 vozů. Domácí Škoda Auto zvýšila svoje prodeje dokonce o 12,5 procenta na padesát tisíc aut. V konečném součtu se tak vozů z dovozu prodalo o 3345 méně. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.

Podíl mladoboleslavské značky na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů tak meziročně vzrostl o 4,86 procentního bodu na 54,35 procenta.

Nejprodávanější značkou za Škodou byl Volkswagen s odbytem 5550 automobilů, následuje Opel s 5495 vozy, Peugeot s prodejem 4773 aut a pětici uzavírá Renault s 4410 prodanými vozy.

V roce 2001 dosud uplatnilo své výrobky na oficiálním českém trhu osobních vozů 38 značek, z toho tři české. Vedle Škody ještě Kaipan s prodejem 19 vozů a Gordon s jedním prodaným autem.

V kategorii lehkých užitkových vozů se prodej zvýšil o jedno procento na 8579 automobilů. Nejprodávanější Škoda Auto zvedla odbyt o 16,7 procenta na 1920 vozidel a upevnila si tržní podíl o tři procentní body na 22,38 procenta.

Nejúspěšnější zahraniční značkou byl Ford s odbytem 1357 vozů, před VW s 1281 prodanými auty, Mercedesem Benz s prodejem 777 vozů a Peugeot s 528 vozy.

V roce 2001 působilo na oficiálním českém trhu této kategorie 29 výrobních značek, což je stejně jako za celý rok 2000. Mimo Škody vykázaly z českých značek prodeje ještě Magma a JLaureta.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.