Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidová auta pro šejky: Volkswageny Touareg s pozlacenými ráfky

aktualizováno 
Na právě probíhajícím autosalonu v Kataru představil Volkswagen dva neobvyklé koncepty, které se budou zamlouvat především tamním šejkům. Race Touareg vychází ze speciálu pro Dakar a Gold Edition zase hýří zlatem.

Volkswagen Race Touareg 3 Qatar | foto: Volkswagen

Volkswagen se v bohaté zemi chlubí dvěma SUV pro bohaté. Koncept Race Touareg 3 Qatar je oslavou nedávného úspěchu v náročné Rallye Dakar, kde speciály volkswagenu získaly všechna pódiová umístění.

Race Touareg 3 Qatar je totiž silniční verzí extrémního speciálu. Design mají téměř identický, volkswagen jen přidal některé nutné prvky tak, aby automobil mohl do běžného provozu. Výsledkem je neobyčejně nabušené SUV se spartánským, ale přeci jenom slušně vybaveným interiérem. Silniční verze závodního touaregu je poháněna motorem o výkonu 228 kW (310 koní). Něco málo přes dva metry široký vůz s ním na stovku zrychlí za méně než 6 sekund.

Závodní šestnáctipalcová kola jsou nahrazena osmnáctipalcovými ráfky zlaté barvy s trochu méně extrémními pneumatikami. Stejnou barvu jako ráfky má i nápis Race Touareg na boku vozu. U VW si dali práci i s vývojem speciální bílé barvy Magic Morning, která v sobě má jakési odlesky zlaté.

V interiéru zůstala zachována bezpečnostní klec a dominuje mu karbon a sedačky Recaro. Na středové konzole jsou vyznačena data vítězství speciálu Touareg ve slavné rally.

To druhá studie, Touareg Gold Edition, se v interiéru soustředí na okázalost. Jak napovídá název, některé detaily jsou vyvedeny z opravdového 24 karátového zlata. Jsou z něj vyrobeny lišty, přepínače a tlačítka a další prvky v interiéru. Zlacené jsou i 22palcové ráfky kol nebo třeba ližiny střešního nosiče. Pozlacené jsou i rámy oken, ochranné lišty dveří, kryty zrcátek a části čelní masky. Nechybí ani zlaté označení modelu. Se zlatými prvky opět ladí bílá barva Magic Morning.

Touareg Gold Edition je poháněn vznětovým osmiválcem s výkonem 265 kW (360 koní). Motoráři volkswagenu tak přidali 15 kW oproti sériovému provedení.

Oba představené vozy jsou pouhými koncepty a není jisté, jestli se vůbec někdy dostanou do ruky byť velmi movitému zákazníkovi. Vzhledem k tomu, jak si na nich ale nechal Volkswagen záležet, bychom se nedivili, kdyby nejméně jeden bohatý arabský šejk automobilku přesvědčil, aby pro něj takový vůz připravila.




Nejčtenější



Další z rubriky

Při výměně řidičáku kontrola u očaře. Změna může přijít už příští rok

Takhle vidí člověk, který řídí auto a má 5 dioptrií na dálku.

Lidé, kteří si mění po deseti letech řidičský průkaz, by měli povinně zavítat také na kontrolu zraku k očnímu lékaři....

Gymnastika terénních monster je náramná podívaná

Promo Milovice

„Raději jít dvakrát přes boudu než jednou vjet do mlíka.“ Slang závodníků offroad trialu je specifický jako v každé...

EU nechce mrtvé na silnicích. Nařídí další bezpečnostní výbavu aut

Parkovací kameru má dnes většina luxusních aut, připlatit si za ni můžete i do

Evropská unie si dala za cíl snížit počet mrtvých z automobilových nehod do roku 2050 na nulu. Prvním konkrétním...

Najdete na iDNES.cz