Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidová auta pro šejky: Volkswageny Touareg s pozlacenými ráfky

aktualizováno 
Na právě probíhajícím autosalonu v Kataru představil Volkswagen dva neobvyklé koncepty, které se budou zamlouvat především tamním šejkům. Race Touareg vychází ze speciálu pro Dakar a Gold Edition zase hýří zlatem.

Volkswagen Race Touareg 3 Qatar | foto: Volkswagen

Volkswagen se v bohaté zemi chlubí dvěma SUV pro bohaté. Koncept Race Touareg 3 Qatar je oslavou nedávného úspěchu v náročné Rallye Dakar, kde speciály volkswagenu získaly všechna pódiová umístění.

Race Touareg 3 Qatar je totiž silniční verzí extrémního speciálu. Design mají téměř identický, volkswagen jen přidal některé nutné prvky tak, aby automobil mohl do běžného provozu. Výsledkem je neobyčejně nabušené SUV se spartánským, ale přeci jenom slušně vybaveným interiérem. Silniční verze závodního touaregu je poháněna motorem o výkonu 228 kW (310 koní). Něco málo přes dva metry široký vůz s ním na stovku zrychlí za méně než 6 sekund.

Závodní šestnáctipalcová kola jsou nahrazena osmnáctipalcovými ráfky zlaté barvy s trochu méně extrémními pneumatikami. Stejnou barvu jako ráfky má i nápis Race Touareg na boku vozu. U VW si dali práci i s vývojem speciální bílé barvy Magic Morning, která v sobě má jakési odlesky zlaté.

V interiéru zůstala zachována bezpečnostní klec a dominuje mu karbon a sedačky Recaro. Na středové konzole jsou vyznačena data vítězství speciálu Touareg ve slavné rally.

To druhá studie, Touareg Gold Edition, se v interiéru soustředí na okázalost. Jak napovídá název, některé detaily jsou vyvedeny z opravdového 24 karátového zlata. Jsou z něj vyrobeny lišty, přepínače a tlačítka a další prvky v interiéru. Zlacené jsou i 22palcové ráfky kol nebo třeba ližiny střešního nosiče. Pozlacené jsou i rámy oken, ochranné lišty dveří, kryty zrcátek a části čelní masky. Nechybí ani zlaté označení modelu. Se zlatými prvky opět ladí bílá barva Magic Morning.

Touareg Gold Edition je poháněn vznětovým osmiválcem s výkonem 265 kW (360 koní). Motoráři volkswagenu tak přidali 15 kW oproti sériovému provedení.

Oba představené vozy jsou pouhými koncepty a není jisté, jestli se vůbec někdy dostanou do ruky byť velmi movitému zákazníkovi. Vzhledem k tomu, jak si na nich ale nechal Volkswagen záležet, bychom se nedivili, kdyby nejméně jeden bohatý arabský šejk automobilku přesvědčil, aby pro něj takový vůz připravila.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.