Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vývoj prezidentského kočáru pro Putina má dohlédnout Porsche

  10:55aktualizováno  10:55
Vztah ruského prezidenta Putina se západními zeměmi nabírá nečekanou dynamiku, řečeno jazykem diplomatů. Evropa jen opařeně kouká, co Rusko vyvede. Projekt Cortege, který má do flotily kremelských limuzín vrátit auto z ruské produkce, je tedy aktuálnější než dříve.

ZIL původně nabídl Putinovi zmodernizovanou Čajku, ale nakonec vznikne zcela nové auto, na kterém budou spolupracovat ruské automobilky. | foto: LeftLane.com

Že by Putin rád přesedl z obrněného mercedesu do pojízdné pevnosti domácí výroby, už se v Kremlu řeší několik let. Možná i kvůli stávající politické situaci vyplavaly ven nové podrobnosti o projektu na "ruskou vládní limuzínu", takovou novodobou čajku.

Tu mimochodem automobilka ZIL stále vyrábí. Ale Putin už se nechal slyšet, že do hranaté limuzíny připomínající sovětské časy usedat nechce.

Stejně jako v Číně, kde má vládnoucí garnitura přesednout z mercedesů a audi do reprezentativních vozů domácí značky (automobilka se jmenuje Rudá vlajka, více zde), tak i v Rusku mají  představit prezidentskou značku. A podle zveřejněných plánů je pravděpodobné, že v ní stihne zaúřadovat i Vladimir Putin, jehož stávající mandát skončí v roce 2018.

Auto tvarů připomínajících hranaté americké limuzíny s přídí okoukanou u Rolls-Royce se objevilo na fotkách z prezentace, které se účastnil ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov (fotky zde). K tomu se přidala zajímavá informace, že by se na projektu mělo podílet Porsche. Nebude to poprvé, co Rusům vývojáři této známé automobilky poradí. Na začátku osmdesátých let výrazně pomáhali VAZu s vývojem Lady Samary.

Porsche prý oslovila sama ruská vláda, která na stavbu nové automobilky uvolní až 400 milionů dolarů. Projekt spojí ruské značky Sollers, ZIL, Kamaz a GAZ. Prvně jmenovaná má obstarávat montáž aut ve své továrně UAZ v Uljanovsku. Technický dohled má mít projekční kancelář Porsche Engineering vlastněná automobilkou Porsche.

Projekt schválila ruská vláda zvláštním dekretem letos v únoru. Do vývojového týmu chtějí přizvat ruské designéry a absolventy ruských a běloruských univerzit.

V dubnu z projektu odpadla ambiciózní značka Marussia, která zkrachovala. Měla mít mimo jiné na starosti marketing projektu. Podle Manturova to však na průběh projektu nebude mít vliv.

Celý projekt se nemá omezit na stavbu limuzíny pro prezidenta. Cortege (z francouzštiny "doprovod, průvod") se prý rozvine na celou modelovou řadu. Kromě klasické limuzíny, která ovšem dorazí jako první, se má představit také SUV (v těch nejluxusnějších, opulentně motorizovaných, vybavených a našňořených si Rusové libují) a když vyrazí na jednání více papalášů pohromadě, má jim nově zřízená značka nabídnout ještě osobní dodávku, nebo minibus. Všechny tři modely mají stát na společném technickém základu. Prototypy všech provedení musí být podle nařízení hotové do dvou let a v roce 2017 se má začít s výrobou limuzíny. Další dva modely dorazí o rok později.

Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi pět procent jít na vládní účely.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.