Na vývoj prezidentského kočáru pro Putina má dohlédnout Porsche

  10:55aktualizováno  10:55
Vztah ruského prezidenta Putina se západními zeměmi nabírá nečekanou dynamiku, řečeno jazykem diplomatů. Evropa jen opařeně kouká, co Rusko vyvede. Projekt Cortege, který má do flotily kremelských limuzín vrátit auto z ruské produkce, je tedy aktuálnější než dříve.

ZIL původně nabídl Putinovi zmodernizovanou Čajku, ale nakonec vznikne zcela nové auto, na kterém budou spolupracovat ruské automobilky. | foto: LeftLane.com

Že by Putin rád přesedl z obrněného mercedesu do pojízdné pevnosti domácí výroby, už se v Kremlu řeší několik let. Možná i kvůli stávající politické situaci vyplavaly ven nové podrobnosti o projektu na "ruskou vládní limuzínu", takovou novodobou čajku.

Tu mimochodem automobilka ZIL stále vyrábí. Ale Putin už se nechal slyšet, že do hranaté limuzíny připomínající sovětské časy usedat nechce.

Stejně jako v Číně, kde má vládnoucí garnitura přesednout z mercedesů a audi do reprezentativních vozů domácí značky (automobilka se jmenuje Rudá vlajka, více zde), tak i v Rusku mají  představit prezidentskou značku. A podle zveřejněných plánů je pravděpodobné, že v ní stihne zaúřadovat i Vladimir Putin, jehož stávající mandát skončí v roce 2018.

Auto tvarů připomínajících hranaté americké limuzíny s přídí okoukanou u Rolls-Royce se objevilo na fotkách z prezentace, které se účastnil ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov (fotky zde). K tomu se přidala zajímavá informace, že by se na projektu mělo podílet Porsche. Nebude to poprvé, co Rusům vývojáři této známé automobilky poradí. Na začátku osmdesátých let výrazně pomáhali VAZu s vývojem Lady Samary.

Porsche prý oslovila sama ruská vláda, která na stavbu nové automobilky uvolní až 400 milionů dolarů. Projekt spojí ruské značky Sollers, ZIL, Kamaz a GAZ. Prvně jmenovaná má obstarávat montáž aut ve své továrně UAZ v Uljanovsku. Technický dohled má mít projekční kancelář Porsche Engineering vlastněná automobilkou Porsche.

Projekt schválila ruská vláda zvláštním dekretem letos v únoru. Do vývojového týmu chtějí přizvat ruské designéry a absolventy ruských a běloruských univerzit.

V dubnu z projektu odpadla ambiciózní značka Marussia, která zkrachovala. Měla mít mimo jiné na starosti marketing projektu. Podle Manturova to však na průběh projektu nebude mít vliv.

Celý projekt se nemá omezit na stavbu limuzíny pro prezidenta. Cortege (z francouzštiny "doprovod, průvod") se prý rozvine na celou modelovou řadu. Kromě klasické limuzíny, která ovšem dorazí jako první, se má představit také SUV (v těch nejluxusnějších, opulentně motorizovaných, vybavených a našňořených si Rusové libují) a když vyrazí na jednání více papalášů pohromadě, má jim nově zřízená značka nabídnout ještě osobní dodávku, nebo minibus. Všechny tři modely mají stát na společném technickém základu. Prototypy všech provedení musí být podle nařízení hotové do dvou let a v roce 2017 se má začít s výrobou limuzíny. Další dva modely dorazí o rok později.

Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi pět procent jít na vládní účely.



Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Jawa 250 Pérák na dobovém prospektu

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Mercedes B prokoukl, vypadá zase víc jako hatchback

Mercedes třídy B

Nová generace Mercedesu B prolíná světy MPV a kompaktních hatchbacků. Ačkoliv neztratila nic ze své praktičnosti, má...

Více svalů i místa a digitální vnitřek. První jízda novým Audi Q3

Audi Q3 2018

Po sedmi letech Audi přichází s novou generací menšího SUV. Nové Q3 je větší, luxusnější a samozřejmě lépe vybavené....

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Toyota RAV 4 2.0 VVT-i 2017 ·
Toyota RAV 4 2.0 VVT-i 2017 ·

r.v. 2017, naj. 10 981 km, benzín
700 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz