Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lincoln C Concept – luxus ve velikosti focusu

  11:00aktualizováno  11:00
Lincoln se v Detroitu prezentuje velmi překvapivou studií. C Concept, jak se novinka jmenuje, je totiž rekordně malým lincolnem a naznačuje, kam se bude v nejbližších letech vývoj značky ubírat. Malá novinka je prý hotovou záležitostí a C Concept naznačuje, jak bude sériový vůz zhruba za tři roky vypadat.

Lincoln C Concept | foto: Ford Motor Company

Autosalon Detroit

Když se řekne Lincoln, téměř každý si automaticky představí obrovský koráb z dob největší slávy amerických křižníků silnic. Typickým představitelem této doby je třeba Lincoln Continental z roku 1961. Právě jím se částečně inspiruje nová studie C Concept. Od starého Continentalu přebírá třeba proti sobě se otvírající dveře s karoserií bez B sloupku a také klasické třímístné lavice jak vzadu, tak i vpředu.

Tím ale veškerá podobnost končí. C Concept totiž nedostal do názvu třetí písmeno abecedy proto, že by odkazoval na Continental. Písmeno C v tomto případě totiž značí segment, do kterého se nový Lincoln řadí. Vůz by tak stanul po boku Fordu Focus či Volkswagenu Golf, nebo spíše tedy luxusnějších vozů této třídy. Lincoln chce oproti nim ale nabídnout opravdu luxus prvotřídní.

Lincoln C Concept

Prvním luxusním prvkem má být na danou třídu neobyčejně veliký vnitřní prostor. Ten mohl vzniknout díky prakticky zcela ploché podlaze a sedadlům velmi tenké konstrukce. C Concept nabídne v každé ze dvou řad místo pro tři cestující a to díky tomu, že je vůz zhruba o 7 centimetrů širší než typický vůz C segmentu. Vzdušnost interiéru je dána bohatým prosklením, nechybí samozřejmě ani skleněná střecha. Další zvláštností v interiéru je volant bez středového sloupku. Řidič má tak zcela nerušený výhled skrz věnec na přístrojovou desku. Tato neobvyklá konstrukce je důkazem použití technologie drive-by-wire.

Interiér bude šestici pasažérů rozmazlovat veškerým myslitelným luxusem, a protože je C Concept určen především pro mladou generaci, nemůže chybět ani připojení k internetu. To automobil realizuje pomocí mobilního telefonu svého uživatele. Ve střešním panelu je integrována otočná web kamera, která umožňuje komunikaci přes internet. Automobil s posádkou komunikuje prostřednictvím nastavitelného avatara. Což je jakýsi virtuální robot, který s pasažéry mluví a plní jejich přání.

Lincoln C Concept

Pod kapotou neobvykle tvarovaného konceptu (tvary nám mimochodem připomínají některé kreace Renaultu) s koly v každém rohu karoserie se ukrývá zážehový čtyřválec EcoBoost s objemem 1.6 litru. Motor disponuje přímým vstřikem paliva, proměnným časováním ventilů a systémem start-stop, který šetří palivo při zastavení na křižovatce.

Motor poskytuje výkon 132 kW (180 koní) a točivý moment 244 Nm. To vše při spotřebě 5,5 litru paliva na 100 kilometrů v mimoměstském režimu. Motor je spřažen s novou šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou PowerShift se suchou skříní.

Lincoln C Concept se sice v dané podobě nedostane do sériové výroby, ale je téměř jisté, že malého automobilu značky Lincoln se dočkáme. Podle všeho by se tak mělo stát během tří až čtyř let a vůz by měl stát na platformě nového Fordu Focus, která bude připravena asi v roce 2011.

Z konceptu C převezme finální vůz některé prvky, jako třeba šestimístný interiér a tenkou konstrukci sedadel. Naopak proti sobě se otevírající dveře se do série určitě nedostanou.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz