Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Litrová Fabia se objeví už v květnu

  8:25aktualizováno  8:25
PRAHA - Poté, co minulý týden Škoda Auto zdražila své vozy o sedm až osm tisíc korun, čímž cenu nejlevnější škodovky zvedla na 266 700 korun, včera automobilka nevyloučila, že od května nabídne levnější verzi Škody Fabia s motorem 1.0. Její cenu však zatím neupřesnila. "Jedná se o benzinový motor, který Škoda Auto vyvinula a představila jej jako jednu z motorizací už před více než rokem při premiéře fabie," uvádí Evžen Krauskopf z tiskového oddělení Škody Auto. Termín uvedení na trh však upřesnit nechce. Koupili byste si litrovou Fabii? Hlasujte v anketě ZDE.

"Litrová fabia bude určitě v květnu, ale jestli na začátku nebo na konci, to vám neřeknu. Její základní cena by snad mohla klesnout pod hranici 250 tisíc korun," připouští Gabriela Piecková z pražské prodejny Auto Papoušek.

Podle ní bude o litrovou verzi mezi zákazníky zájem, protože už nyní je s velkou převahou nejprodávanější nejlevnější verze Fabie 1.4 s výkonem 44 kilowattů.

Škoda Fabia 1.0 bude mít výkon motoru ještě o sedm kilowattů nižší, jejím kladem však bude nejnižší sazba povinného ručení.

Zatímco za Fabii 1.4 letos majitelé za pojištění odpovědnosti platí například u Česko-rakouské pojišťovny 3837 korun, za Fabii 1.0 bude pojišťovna účtovat 1188 korun ročně. Rozdíl činí 2649 korun.

Litrový motor bude již osmou pohonnou jednotkou pro fabii, v sedanu ani kombíku se však neobjeví. K vozům s objemem motoru nižším než 1000 kubických centimetrů se Škoda Auto vrací po 24 letech, kdy ukončila výrobu Škody 100.
 
 

Škoda Fabia

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.