Diskuze

Romantika na moři v oblaku jedů: plovoucí města vypouští tuny škodlivin

Auta jsou v posledních letech na pranýři kvůli emisím, které vypouštějí. Stačí se ale o dovolené nalodit na výletní loď brázdící moře a nadýcháte víc jedů než za celý rok. Autoprůmysl šikanují zákonodárci stále přísnějšími emisními limity, lodní doprava se s podobnými předpisy téměř trápit nemusí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BP

Divim se jen, ze pritom co mame tolik terorismu, jeste zadne teroristy nenapadlo na zadnou takovou lod na mori necim vystrelit. Vzdyt musi byt snadne se do neceho takoveho strefit. I kdyby se jim tu lod nepodarilo potopit, zpusobili by velkou skodu, kdo by pote na neco takoveho jeste vlezl?

0 0
možnosti
PS

Myslím, že pan autor má v principu pravdu. I provoz lodí a vlaků by měl podléhat nějakým ekologickým limitům. Když musí mít třeba elektrárny odsíření. Zvláště u výletní lodě je to ostuda, pro něčí zábavu vypouštět do vzduchu a do vody sajrajt.

Je to obecný problém, že si u nás definujeme přísné ekologické limity, což ale vede k likvidaci našeho relativně čistého průmyslu a mnohem špinavější výrobě někde v Tramtárii. Dokonce se to dováží neekologickými loděmi ...

0 0
možnosti
MC

Harmony of the Sea

5.200x2=10.400 litrů za hodinu, 9.000 osob, tj. cca 1,15 litru/osoba/hodina

Boeing 777-200 LR Dauhá-Auckland

175.000 litrů (mínus rezerva), 16,33 h, 281 osob, tj. cca 38 litrů/osoba/hodina

jízda autem po městě

1 člověk, 1 studený motor, 1 dopravní zácpa, tj. 8-15 litrů/osoba/hodina

Kdysi byla v oblibě u ekologů tzv. uhlíková stopa. I když zvážím, že loď spaluje ten největší humus a nečistí zplodiny, pořád je pomalu 10x ekologičtější než pouliční provoz a 30x než letadlo, protože tomu výfukové plyny (byť z o několik levelů kvalitnějšího paliva) taky nic nečistí a navíc je vypouští v nejcitlivější vrstvě atmosféry.

Když půjdu na nákup, tak 90% zboží mimo potraviny je dovezené z Číny a blízkého okolí. Tj. každý člověk má za rok na svědomí tolik propáleného mazutu, resp. uvolněných emisí, jako kdyby sám jel na měsíční plavbu do Karibiku a ještě tam a zpět letěl letadlem.

1 0
možnosti
JS

a pokud bys zohlednil ujetou vzdálenost, tedy rychlost, že letadlo letí cca 10x rychleji a lod cca 2x pomaleji než auto tak by ta poměrná čísla vypadala asi takto:

loď cca 2,3, letadlo 4, auto 8....;-)

teprve auto narvané 4 osobami by se dostalo pod lodní stopu....

1 0
možnosti
MR

Je trochu nefer si o tom nic nezjistit a sirit bludy. Co treba vyhlaska MARPOL a restrikce v klicovych zonach co se tyka emisi, coz je tusim cele stredozemni more.

1 0
možnosti
LM

a proč se tyto lodě nijak neregulují?

1 0
možnosti
JC

J54a64n 50C48h61o94b48o82t

6. 2. 2017 21:39

Protože jim v mezinárodních vodách nikdo nic nemůže. Přizpůsobí se jen když musí, třeba při přistávání v Singapuru apod.

0 0
možnosti
ŠF

Je v tom ale háček. V Brně - Bosonohách projede těsně okolo rodinných domů 65 tisíc vozidel denně po dálnici D1 a dalších 20 tisíc přímo mezi RD po silnici II/602. Námořní loď zatím ani jedna.

3 1
možnosti
JS

J81a34n 97S33á81d38l50o

6. 2. 2017 8:37

lodě snad plují na Marsu?

2 1
možnosti
Foto

a nejenom to, tyhle lodě neváhají vypustit odpadní vody přímo do oceánu

3 0
možnosti

Což se ještě před lety třeba v Chorvatsku dělo běžně u hotelů na pobřeží. Možná dodnes.

2 0
možnosti
JK

co na to říct? snad jen HA HA HA vládo EU se svými emisemi

3 0
možnosti
Foto

Tam, kam ty škodliviny vítr nese, žádní lidé ani rostliny nebo zvířata nejsou. Ty lodi přece brázdí široké oceány.

2 14
možnosti

Donedávna nějaká zvířata žila i v oceánu... Nemluvě o tom, že vítr může část toho prachu unášet tisíce kilometrů a CO2 se nikam neztratí.

3 1
možnosti
RM

Jasně. zpátky do středověku.

0 4
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...