Diskuze
Romantika na moři v oblaku jedů: plovoucí města vypouští tuny škodlivin
Děkujeme za pochopení.
B90o91h18u94m52i65l 15P54e70t25r75a19s
Divim se jen, ze pritom co mame tolik terorismu, jeste zadne teroristy nenapadlo na zadnou takovou lod na mori necim vystrelit. Vzdyt musi byt snadne se do neceho takoveho strefit. I kdyby se jim tu lod nepodarilo potopit, zpusobili by velkou skodu, kdo by pote na neco takoveho jeste vlezl?
P24a74v50e53l 71S18e69d96l58á60k
Myslím, že pan autor má v principu pravdu. I provoz lodí a vlaků by měl podléhat nějakým ekologickým limitům. Když musí mít třeba elektrárny odsíření. Zvláště u výletní lodě je to ostuda, pro něčí zábavu vypouštět do vzduchu a do vody sajrajt.
Je to obecný problém, že si u nás definujeme přísné ekologické limity, což ale vede k likvidaci našeho relativně čistého průmyslu a mnohem špinavější výrobě někde v Tramtárii. Dokonce se to dováží neekologickými loděmi ...
M44i22l35a45n 81C98h27a53l72u82p86a
Harmony of the Sea
5.200x2=10.400 litrů za hodinu, 9.000 osob, tj. cca 1,15 litru/osoba/hodina
Boeing 777-200 LR Dauhá-Auckland
175.000 litrů (mínus rezerva), 16,33 h, 281 osob, tj. cca 38 litrů/osoba/hodina
jízda autem po městě
1 člověk, 1 studený motor, 1 dopravní zácpa, tj. 8-15 litrů/osoba/hodina
Kdysi byla v oblibě u ekologů tzv. uhlíková stopa. I když zvážím, že loď spaluje ten největší humus a nečistí zplodiny, pořád je pomalu 10x ekologičtější než pouliční provoz a 30x než letadlo, protože tomu výfukové plyny (byť z o několik levelů kvalitnějšího paliva) taky nic nečistí a navíc je vypouští v nejcitlivější vrstvě atmosféry.
Když půjdu na nákup, tak 90% zboží mimo potraviny je dovezené z Číny a blízkého okolí. Tj. každý člověk má za rok na svědomí tolik propáleného mazutu, resp. uvolněných emisí, jako kdyby sám jel na měsíční plavbu do Karibiku a ještě tam a zpět letěl letadlem.
J57i39ř10í 81S70c89h57w83a95c29h
a pokud bys zohlednil ujetou vzdálenost, tedy rychlost, že letadlo letí cca 10x rychleji a lod cca 2x pomaleji než auto tak by ta poměrná čísla vypadala asi takto:
loď cca 2,3, letadlo 4, auto 8....
teprve auto narvané 4 osobami by se dostalo pod lodní stopu....
M44i59c39h40a68l 72R71e97j32z45e33k
Je trochu nefer si o tom nic nezjistit a sirit bludy. Co treba vyhlaska MARPOL a restrikce v klicovych zonach co se tyka emisi, coz je tusim cele stredozemni more.
L25a75d59e97k 95M31a48l29i59n44a
a proč se tyto lodě nijak neregulují?
J54a64n 50C48h61o94b48o82t
Protože jim v mezinárodních vodách nikdo nic nemůže. Přizpůsobí se jen když musí, třeba při přistávání v Singapuru apod.
Š63t14e48f75a59n 16F63r57i43č74a
Je v tom ale háček. V Brně - Bosonohách projede těsně okolo rodinných domů 65 tisíc vozidel denně po dálnici D1 a dalších 20 tisíc přímo mezi RD po silnici II/602. Námořní loď zatím ani jedna.
J81a34n 97S33á81d38l50o
lodě snad plují na Marsu?
R40o42s15t74i88s29l20a76v 58T49a12r25a84b25a
a nejenom to, tyhle lodě neváhají vypustit odpadní vody přímo do oceánu
J94a93k56u55b 88Š22a95f85a67n78d81a
Což se ještě před lety třeba v Chorvatsku dělo běžně u hotelů na pobřeží. Možná dodnes.
J23a20n 41K62u76b19í92č69e73k
co na to říct? snad jen HA HA HA vládo EU se svými emisemi
M83i38r98o11s66l61a42v 58S58t51e38i13n75e36r
Tam, kam ty škodliviny vítr nese, žádní lidé ani rostliny nebo zvířata nejsou. Ty lodi přece brázdí široké oceány.
V37í82t 54Č74e35r91m72á77k
Donedávna nějaká zvířata žila i v oceánu... Nemluvě o tom, že vítr může část toho prachu unášet tisíce kilometrů a CO2 se nikam neztratí.
R80o63b47i17n 48M47a75y32e69r
Jasně. zpátky do středověku.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...
96699 - Pron. NP 49 m2, Komenského n., KM
Kroměříž
9 000 Kč/měsíc