Diskuze
Romantika na moři v oblaku jedů: plovoucí města vypouští tuny škodlivin
Děkujeme za pochopení.
B48o74h88u17m63i49l 55P80e82t58r39a48s
Divim se jen, ze pritom co mame tolik terorismu, jeste zadne teroristy nenapadlo na zadnou takovou lod na mori necim vystrelit. Vzdyt musi byt snadne se do neceho takoveho strefit. I kdyby se jim tu lod nepodarilo potopit, zpusobili by velkou skodu, kdo by pote na neco takoveho jeste vlezl?
P64a50v19e82l 64S43e40d98l58á23k
Myslím, že pan autor má v principu pravdu. I provoz lodí a vlaků by měl podléhat nějakým ekologickým limitům. Když musí mít třeba elektrárny odsíření. Zvláště u výletní lodě je to ostuda, pro něčí zábavu vypouštět do vzduchu a do vody sajrajt.
Je to obecný problém, že si u nás definujeme přísné ekologické limity, což ale vede k likvidaci našeho relativně čistého průmyslu a mnohem špinavější výrobě někde v Tramtárii. Dokonce se to dováží neekologickými loděmi ...
M30i36l50a46n 14C30h43a81l30u23p89a
Harmony of the Sea
5.200x2=10.400 litrů za hodinu, 9.000 osob, tj. cca 1,15 litru/osoba/hodina
Boeing 777-200 LR Dauhá-Auckland
175.000 litrů (mínus rezerva), 16,33 h, 281 osob, tj. cca 38 litrů/osoba/hodina
jízda autem po městě
1 člověk, 1 studený motor, 1 dopravní zácpa, tj. 8-15 litrů/osoba/hodina
Kdysi byla v oblibě u ekologů tzv. uhlíková stopa. I když zvážím, že loď spaluje ten největší humus a nečistí zplodiny, pořád je pomalu 10x ekologičtější než pouliční provoz a 30x než letadlo, protože tomu výfukové plyny (byť z o několik levelů kvalitnějšího paliva) taky nic nečistí a navíc je vypouští v nejcitlivější vrstvě atmosféry.
Když půjdu na nákup, tak 90% zboží mimo potraviny je dovezené z Číny a blízkého okolí. Tj. každý člověk má za rok na svědomí tolik propáleného mazutu, resp. uvolněných emisí, jako kdyby sám jel na měsíční plavbu do Karibiku a ještě tam a zpět letěl letadlem.
J33i83ř19í 28S22c96h50w11a56c42h
a pokud bys zohlednil ujetou vzdálenost, tedy rychlost, že letadlo letí cca 10x rychleji a lod cca 2x pomaleji než auto tak by ta poměrná čísla vypadala asi takto:
loď cca 2,3, letadlo 4, auto 8....
teprve auto narvané 4 osobami by se dostalo pod lodní stopu....
M43i56c14h87a30l 97R38e85j78z34e16k
Je trochu nefer si o tom nic nezjistit a sirit bludy. Co treba vyhlaska MARPOL a restrikce v klicovych zonach co se tyka emisi, coz je tusim cele stredozemni more.
L54a61d66e27k 44M35a46l11i38n26a
a proč se tyto lodě nijak neregulují?
J57a62n 27C34h73o46b30o42t
Protože jim v mezinárodních vodách nikdo nic nemůže. Přizpůsobí se jen když musí, třeba při přistávání v Singapuru apod.
Š58t56e66f86a91n 93F42r26i10č45a
Je v tom ale háček. V Brně - Bosonohách projede těsně okolo rodinných domů 65 tisíc vozidel denně po dálnici D1 a dalších 20 tisíc přímo mezi RD po silnici II/602. Námořní loď zatím ani jedna.
R56o61s94t61i25s64l54a14v 27T98a51r69a94b34a
a nejenom to, tyhle lodě neváhají vypustit odpadní vody přímo do oceánu
J91a65k45u75b 58Š67a66f69a72n83d28a
Což se ještě před lety třeba v Chorvatsku dělo běžně u hotelů na pobřeží. Možná dodnes.
J34a10n 58K93u81b90í65č29e93k
co na to říct? snad jen HA HA HA vládo EU se svými emisemi
M26i84r34o79s43l91a22v 82S74t93e89i56n14e20r
Tam, kam ty škodliviny vítr nese, žádní lidé ani rostliny nebo zvířata nejsou. Ty lodi přece brázdí široké oceány.
V60í77t 96Č89e47r40m71á86k
Donedávna nějaká zvířata žila i v oceánu... Nemluvě o tom, že vítr může část toho prachu unášet tisíce kilometrů a CO2 se nikam neztratí.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!