Auto vzniklo v roce 1995, kdy se stalo nejrychlejším vozem na světě. Ano, už tehdy uměl Lotec C1000 uhánět až 428 kilometrů za hodinu. Malosériově vyráběné Bugatti Veyron přišlo na trh až o deset let později a základní verze byla pomalejší. Maximální rychlost lotecu dokázala vyrovnat až verze SS v roce 2010, tedy 15 let po lotecu.
Značka Lotec není příliš známá. Je to německý úpravce aut, který byl založen už v roce 1962 Kurtem Lotterschmidem. Původně se specializovala na vozy Porsche, později v osmdesátých letech minulého století se přeorientovala na karosářské doplňky pro vozy Mercedes.
A právě u Mercedesu si byznysmen z Dubaje objednal něco, co nikdo jiný nemá. Automobilka stavbu vozu svěřila právě Lotecu a částečně se na ní podílela taktéž. Výsledkem je zajímavý a striktně aerodynamický supersport. Designem dnes asi neohromí, přece jen je mu už 18 let. Přesto mu nelze určitou eleganci upřít.
Zaujme především obří zadní křídlo, které začíná už na úrovni dveří. Stavba auta je velmi lehká. Karoserie je karbonová a auto je podle aukční síně velmi lehké. Podrobné informace o hmotnosti však nejsou k dispozici.
Auto pohání motor z produkce Mercedesu, ale pořádně vyladěný. Osmiválec s objemem 5,6 litru je totiž posílený dvojicí turbodmychadel Garrett. Výsledkem je extrémní výkon 1 000 koní (735 kW) a fantastická dynamika. Na stovku auto vystřelí za 3,2 sekundy a o maximální rychlosti 428 kilometrů za hodinu už byla řeč.
Kabina je velmi spartánská. Oba pasažéři se musí nasoukat do sportovních sedadel přes výklopné dveře. Komfort je nečeká, ale o tom toto auto rozhodně není.
Původní majitel dal ve své době za auto 3,4 milionu dolarů (v dnešním kurzu asi 65 milionů korun). Dnes je v aukci k mání za minimální sumu jeden milion dolarů, tedy asi 19 milionů korun. Kupec získá absolutní raritu, vyroben byl jediný kus.
Firma Lotec od roku 2004 nabízí svůj první a také jediný model, který lze označit za sériový. Jmenuje se Sirius a opět je to extrémně výkonný a rychlý sporťák. Pohání ho dvanáctiválec Mercedes o objemu šest litrů a s dvojicí turbodmychadel KKK. Podle plnicího tlaku dává motor 1 000 nebo až 1 200 koní. Maximální rychlost je opět přes 400 kilometrů za hodinu a sprint na stovku zvládne sirius za 3,8 sekundy. Cena je pouze na vyžádání.
Aukce v Charlotte v Severní Karolíně (odkaz na nabídku aut) začíná 31. října. Vedle lotecu je v nabídce velké množství zajímavých aut. Především historických modelů amerických značek. Minimální ceny začínají u některých modelů v přepočtu na 200 000 korunách. Na druhé straně stojí za pozornost první veyron dodaný na americký trh nebo vůz formule 1 McLaren M26 Jamese Hunta z roku 1977. Startovní cena obou aut je přibližně o 20 procent vyšší než u lotecu.