Nový model od Lotusu je opravdová raketa, dokáže jet rychlostí až 290 kilometrů v hodině a z nuly na sto dokáže zrychlit za méně než tři sekundy. Dobrou zprávou je, že Lotus připravil i silniční provedení Road. Verze Race je určené jen na okruhy a je nepatrně pomalejší, její maximálka je 280 km/h.
Motor původem od Toyoty už Lotus použil v modelu Evora 400. V případě modelu 3-Eleven je ale ještě o 40 koní výkonnější. Kompresorem přeplňovaný šestiválec s objemem 3,5 litru si jen s 900 kilogramů vážícím autem doslova hraje. Jeho maximální výkon je 336 kW a točivý moment vrcholí při 450 Nm. Nepřekvapí tedy, že Severní smyčku Nürburgringu nový Lotus zajel za sedm minut a devět sekund.
Nízká hmotnost je dílem lehké konstrukce, například karoserie je z uhlíkových vláken. Navíc novému lotusu chybí střecha a místo pro spolujezdce si je nutné speciálně objednat. Místo pro řidiče či spíše pilota je spartánské, vše je podřízeno nízké hmotnosti. Za volantem najdeme TFT displej, který ukazuje vše potřebné.
Do okruhového lotusu si můžete objednat skořepinovou sedačku, která je vybavena šestibodovými pásy, silniční provedení Road má čtyřbodové pásy. Provedení Race se bude lišit agresivnějším vzhledem a také disponuje šestistupňovou sekvenční převodovkou, verze pro běžné silnice má šestistupňový manuál. V obou případech je vůz vybaven samosvorným diferenciálem Torsen.
Případní zájemci si musí na nový Lotus ještě počkat. Vyrábět se totiž začne až v únoru příštího roku. A půjde o opravdu exkluzivní zboží. Vyrobí se totiž jen 311 exemplářů, na což odkazuje označení nového lotusu. Exkluzivní je i cena. Silniční provedení vyjde v přepočtu na 3,1 milionu korun. Okruhová verze je ještě dražší a stojí 4,4 milionu korun.