Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lotus představil svůj nejrychlejší sporťák. 3-Eleven jede až 290 km/h

  13:26aktualizováno  13:26
Tradiční britský výrobce je známý lehkými sportovními vozy. Nyní Lotus připravil ultra lehký limitovaný vůz s názvem 3-Eleven, který označuje za svůj nejrychlejší model. K dispozici bude v okruhové i silniční verzi. Novinka je nejen pekelně rychlá, ale taky pořádně drahá.

Lotus 3-Eleven | foto: Lotus

Nový model od Lotusu je opravdová raketa, dokáže jet rychlostí až 290 kilometrů v hodině a z nuly na sto dokáže zrychlit za méně než tři sekundy. Dobrou zprávou je, že Lotus připravil i silniční provedení Road. Verze Race je určené jen na okruhy a je nepatrně pomalejší, její maximálka je 280 km/h.

Fotogalerie

Motor původem od Toyoty už Lotus použil v modelu Evora 400. V případě modelu 3-Eleven je ale ještě o 40 koní výkonnější. Kompresorem přeplňovaný šestiválec s objemem 3,5 litru si jen s 900 kilogramů vážícím autem doslova hraje. Jeho maximální výkon je 336 kW a točivý moment vrcholí při 450 Nm. Nepřekvapí tedy, že Severní smyčku Nürburgringu nový Lotus zajel za sedm minut a devět sekund.

Nízká hmotnost je dílem lehké konstrukce, například karoserie je z uhlíkových vláken. Navíc novému lotusu chybí střecha a místo pro spolujezdce si je nutné speciálně objednat. Místo pro řidiče či spíše pilota je spartánské, vše je podřízeno nízké hmotnosti. Za volantem najdeme TFT displej, který ukazuje vše potřebné.

Do okruhového lotusu si můžete objednat skořepinovou sedačku, která je vybavena šestibodovými pásy, silniční provedení Road má čtyřbodové pásy. Provedení Race se bude lišit agresivnějším vzhledem a také disponuje šestistupňovou sekvenční převodovkou, verze pro běžné silnice má šestistupňový manuál. V obou případech je vůz vybaven samosvorným diferenciálem Torsen.

Případní zájemci si musí na nový Lotus ještě počkat. Vyrábět se totiž začne až v únoru příštího roku. A půjde o opravdu exkluzivní zboží. Vyrobí se totiž jen 311 exemplářů, na což odkazuje označení nového lotusu. Exkluzivní je i cena. Silniční provedení vyjde v přepočtu na 3,1 milionu korun. Okruhová verze je ještě dražší a stojí 4,4 milionu korun.

Autor:


Témata: Lotus, Raketa, Toyota

Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

BMW X3

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní...

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.