Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lotus se odklání od kořenů, chystá velké cestovní kupé

aktualizováno 
Automobilka Lotus připravuje velké cestovní GT s názvem Elite. Na Lotus to bude neobvykle velké a těžké auto. I tak s ním bude zábava, navíc ale přidá velkou porci komfortu. Těšit se můžeme na špičkové technologie a výkon 620 koní.

Lotus Elite | foto: Lotus Cars

S novým Lotusem Elite se pravděpodobně jako s konceptem setkáme na autosalonu v Paříži. Alespoň to naznačuje odpočítávání na stránkách automobilky. Tedy, pokud pro nás Lotus nechystá ještě jiné překvapení.

Samotný elite, o kterém automobilka uvolnila první informace, překvapením jistě je. Půjde nejspíš o největší, nejtěžší, nejdražší, nejluxusnější a nejvýkonnější lotus všech dob, 2+2místné kupé konkurovat těm nejlepším v oboru. Třeba Aston Martinu DB9, Bentley Continentalu GT nebo Ferrari 612 Scaglietti. Elegantní elite bude mít navíc podle všeho sundavací střechu.

Oproti nim bude přeci jen lehčí a tak to s opouštěním tradic výrobce nebude tak horké. Bude vážit 1 650 kilo a nabídne výkon 620 koní a 750 Nm točivého momentu. Velká cestovní kupé (i to se jménem Elite) již Lotus také v historii vyráběl.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Pětilitrový osmiválec pod dlouhou přední kapotou pochází z Lexusu IS-F, Lotus jej ale navíc spojí s hybridním ústrojím se systémem KERS a přeplňováním. Hybrid bude za příplatek, základní nehybridní verze by měla mít "jenom" něco přes 550 koní.

Stovku auto udělá za 3,5 nebo 3,7 sekundy podle provedení a to je hodně dobré i v lize těch nejlepších supersportů, natož v oblasti cestovních GT. Maximální rychlost bude 315 km/h. Hybridní verze navíc bude velmi úsporná a ekologická. V průměru vyprodukuje 215 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Pokud se na nový elite těšíte a hodláte právě stáhnout objednávku na nový Bentley Continental GT, rozmyslete si to. Na špičkové GT od Lotusu totiž budete čekat nejméně do jara 2014, teprve tehdy se elite dostane na trh. Cena ale bude o něco výhodnější než u konkurentů. Hybridní provedení bude stát 115 000 liber, tedy něco přes 3 400 000 korun.





Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.