Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lotus vyvíjí dvoutakt na biopalivo

aktualizováno 
Ve spolupráci s několika partnery vyvíjí společnost Lotus Engineering speciální spalovací motor, který bude optimalizovaný pro použití biopaliv. Cílem je zvýšit efektivitu spalování biopaliv a naplno tak využít jejich potenciál a snížit jejich spotřebu.

Lotus připravuje speciální motor pro biopaliva. | foto: Lotus Engineering

Vývojářská divize společnosti Group Lotus pracuje na novém motoru, který bude optimalizovaný pro spalování biolihu. Toto palivo má totiž lepší vlastnosti hoření než benzin, a tak není v současných motorech jeho potenciál využit naplno.

Vývojáři Lotusu tak společně s partnery, Queen's University of Belfast a Jaguar Cars, pracují na motoru, který bude mít při spalování biolihu vyšší termodynamickou účinnost než současné motory spalující stejné palivo nebo automobilový benzin.

Experimentální motor s názvem OMNIVORE disponuje několika technickými řešeními, která pomohou zvýšit účinnost při režimu spalování biolihu, zároveň si však motor ponechá možnost spalování benzinu nebo jakékoli směsi obou paliv. Při spalování benzinu bude účinnost motoru minimálně shodná s dnešními motory, dají se však předpokládat zlepšení.

Motor OMNIVORE bude pracovat v dvoutaktním cyklu a jeho nejsložitější součástí bude systém proměnného kompresního poměru. Právě díky němu bude motor dosahovat vyšších účinností než současné spalovací motory. Jednotka se také bude schopna přizpůsobit aktuálně používanému palivu a vždy bude pracovat v režimu co neoptimálnější účinnosti pro dané palivo. O dopravu paliva do spalovacího prostoru se ve všech případech postará přímé vstřikování.

Stavbu jednoválcového experimentálního motoru OMNIVORE by měl Lotus dokončit v lednu příštího roku a poté se rozběhne testování. Belfastská univerzita bude zodpovědná za řadu simulací a Jaguar hraje v celém projektu roli konzultanta. Projekt je financován z grantů Ministerstva pro životní prostředí a zemědělství a Ministerstva životního prostředí Severního Irska.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz