Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lotus vyvíjí dvoutakt na biopalivo

aktualizováno 
Ve spolupráci s několika partnery vyvíjí společnost Lotus Engineering speciální spalovací motor, který bude optimalizovaný pro použití biopaliv. Cílem je zvýšit efektivitu spalování biopaliv a naplno tak využít jejich potenciál a snížit jejich spotřebu.

Lotus připravuje speciální motor pro biopaliva. | foto: Lotus Engineering

Vývojářská divize společnosti Group Lotus pracuje na novém motoru, který bude optimalizovaný pro spalování biolihu. Toto palivo má totiž lepší vlastnosti hoření než benzin, a tak není v současných motorech jeho potenciál využit naplno.

Vývojáři Lotusu tak společně s partnery, Queen's University of Belfast a Jaguar Cars, pracují na motoru, který bude mít při spalování biolihu vyšší termodynamickou účinnost než současné motory spalující stejné palivo nebo automobilový benzin.

Experimentální motor s názvem OMNIVORE disponuje několika technickými řešeními, která pomohou zvýšit účinnost při režimu spalování biolihu, zároveň si však motor ponechá možnost spalování benzinu nebo jakékoli směsi obou paliv. Při spalování benzinu bude účinnost motoru minimálně shodná s dnešními motory, dají se však předpokládat zlepšení.

Motor OMNIVORE bude pracovat v dvoutaktním cyklu a jeho nejsložitější součástí bude systém proměnného kompresního poměru. Právě díky němu bude motor dosahovat vyšších účinností než současné spalovací motory. Jednotka se také bude schopna přizpůsobit aktuálně používanému palivu a vždy bude pracovat v režimu co neoptimálnější účinnosti pro dané palivo. O dopravu paliva do spalovacího prostoru se ve všech případech postará přímé vstřikování.

Stavbu jednoválcového experimentálního motoru OMNIVORE by měl Lotus dokončit v lednu příštího roku a poté se rozběhne testování. Belfastská univerzita bude zodpovědná za řadu simulací a Jaguar hraje v celém projektu roli konzultanta. Projekt je financován z grantů Ministerstva pro životní prostředí a zemědělství a Ministerstva životního prostředí Severního Irska.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.