Porsche Cayman | foto: Porsche

Lov na caymana vyjde na milion a půl

  • 9
Nejlevnější uzavřené porsche právě přijíždí na český trh. Nového caymana je možné ulovit za půl druhého milionu.

Porsche přiváží do ČR novinku. Po modelu Cayman S  je od nynějška k mání levnější alternativa, která postrádá písmeno S ve jménu.

Dvoumístné kupé, postavené na základě roadsteru Boxster, pohání šestiválcový boxer 2,7 l s výkonem 180 kW (245 koní) umístěný uprostřed vozu, který přesvědčuje zejména dostatkem síly v nízkých a středních otáčkách.

Nejvyšší rychlost činí 258 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nejslabší Porsche s manuální převodovkou za 6,1 s. Cayman je živoucím důkazem, že vysoký výkon nemusí automaticky znamenat vír v nádrži. Průměrná tabulková spotřeba podle metodiky EU totiž činí solidních 9,3 l/100 km.

Díky proměnnému časování ventilů VarioCam Plus dosahuje Cayman točivého momentu 273 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 4.600 do 6.000 otáček za minutu. Přenos síly zajišťuje pětirychlostní manuální převodovka, na přání se dodává i šestirychlostní . Jako třetí variantu nabízí Porsche pětirychlostní automat Tiptronic s řazením tlačítky na volantu.

Cayman přijíždí na 17palcových kolech s designem pěti dvojitých paprsků. Vpředu jsou osazeny pneumatiky 205/55, vzadu 235/50.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O PORSCHE 

Za příplatek je k dispozici aktivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management), který umí snížit podvozek o deset milimetrů a přizpůsobuje tuhost tlumení aktuální situaci. Pomocí tlačítka na středové konzole lze volit mezi režimy Normal a Sport.

Dalšími poznávacími znaky základního Caymana jsou černé třmeny brzd, černá lišta předního spoileru, nápis za zádi v titanové barvě a lichoběžníková koncovka výfuku.

Stejně jako u silnějšího Caymana S jsou díky motoru uprostřed k dispozici dva kufry s celkovým objemem 410 litrů.

Potřebnou bezpečnost zajišťují dva velkoobjemové čelní airbagy a Porsche Side Impact Protection Sytem (POSIP), který zajišťuje ochranu při bočních nárazech díky kombinaci hrudníkových a hlavových airbagů. Za nejlevnějšího caymana zaplatí zájemce dvě koruny a milion a půl k tomu.