Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lovec yetiho startuje od Žiliny

  10:30aktualizováno  10:30
V kategorii malých lehkých "teréňáků" se na českém trhu schyluje k zajímavému souboji. Vyzyvatelem je v Evropě navržený Hyundai ix35 a jeho soupeřem bude Škoda Yeti.

Hyundai ix35 | foto: Hyundai

Půjde o souboj dvou velmi odlišných přístupů k tvorbě designu automobilů. Zatímco škodovka je běžec na dlouhou trať a svým konzervativním přístupem svědomitě buduje vlastní image krůček po krůčku, Hyundai se nebojí experimentovat, ani se nechat vézt na vlně aktuálních módních trendů.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Vlna obliby menších sportovně-užitkových aut (SUV) a crossoverů neopadá a podle předpokladů ji naopak čeká ještě další růst. Hyundai proto přichází s nástupcem populárního modelu tucson, který se zapsal do povědomí především jako dostupné SUV rozumných rozměrů splňující většinu požadavků na rodinný automobil.

Hyundai ix35Hyundai ix35

Design novinky korejské značky vznikl v německém studiu v Rüsselsheimu, výroba se rozbíhá ve slovenské Žilině, v továrně spřízněné značky Kia. Bohaté tvarování ix35 odpovídá současné široké oblibě expresivního designu, který chce být vidět. Také ve skutečnosti nového hyundaie těžko přehlédnete. Karoserii s dynamickým profilem zdobí svalnaté křivky a agresivní čelní maska, jejíž mřížku brzy uvidíme i na dalších hyundaích.

Mezigenerační růst přidal novému modelu do délky 85 mm, do šířky 20 mm a o 10 mm narostl i rozvor. Jediný rozměr, který se vydal opačným směrem je o 20 mm menší výška. Když už jsme u číslic zajímavá je hodnota 170 mm světlé výšky, která odpovídá jednoznačně silničnímu zaměření.

Výrazné a dynamické proporce exteriéru si často žádají kompromisy v podobě menšího prostoru pro cestující. Ne vždy to však musí být pravidlo. Přestože ix35 vypadá mohutnější než ve skutečnosti je, nebudete prostorem uvnitř zklamáni. Místo pro cestující je poměrně spravedlivě rozděleno mezi všechny členy posádky a každý si zde najde svůj prostor. Jen na zadních sedadlech se budete kvůli stoupající spodní hraně oken cítit trochu utopeni. Tady dostal dynamický exteriér přednost před praktickými vlastnostmi a menším dětem asi nezbyde než pořádně natahovat krk.

Nárůst rozměrů se podepsal i na objemu kufru, který nyní pobere v základním uspořádání 591 litrů a se sklopenými zadními sedadly 1436 litrů.

Hyundai ix35

Přístrojová deska pokračuje v dynamických liniích karoserie, působí však už uhlazenějším dojmem a vše má větší řád. Před řidičem jsou dva hluboké tubusy ukrývající rychloměr a otáčkoměr, sportovní dojem podtrhuje volant s tlustým věncem. Střední části palubní desky dominuje příplatkový dotekový displej navigace lemovaný širokými stříbrnými plasty ve tvaru bumerangu – ty dodávají palubní desce hloubku a dynamiku. Více než samotná kvalita plastů, zaujme jak s nimi designéři umějí zacházet. Chromem se zde neplýtvá tolik, jak by se podle okázalých vnějších tvarů mohlo zdát a tmavé odstíny palubní desky stejně jako její zpracování působí poměrně důvěryhodně.

Mezi silné stránky patří výbava. V základním provedení je například jednoduchá a přehledná možnost připojení MP3 přehrávačů přes AUX a USB, kterou lze rozšířit o přípojku pro iPod. Nechybí příplatkový dotykový displej navigace, bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem, vyhřívaná zadní sedadla nebo zadní parkovací kamera s obrazem ve vnitřním zpětném zrcátku.

Zákazníci budou moci volit mezi verzemi s pohonem předních kol a systémem 4x4. Od začátku prodeje bude v nabídce zážehový dvoulitr (163 k) a známý turbodiesel se stejným objemem, který bude nabízen ve verzích s výkonem 136 nebo 184 koní. Na podzim se k nim přidá ještě benzinová šestnáctistovka a nový malý turbodiesel 1,7 CRDi.

K dispozici bude pěti nebo šestistupňová manuální převodovka a rovněž automat. My jsme dostali díky pozvání automobilky na římskou představovačku možnost ozkoušet silnější z nabídky dvoulitrových turbodieselů spojený s automatickou převodovkou. Mezi příjemná překvapení patřil podvozek, který zvládal i ostřejší průjezdy zatáčkami bez větších náklonů a ztráty jistoty. Radost z jízdy však trochu kazilo odtažité řízení. V běžném životě bude mezi silné stránky novinky opět patřit ovladatelnost a univerzálnost. Díky svým rozměrům je ve městě jako doma a dálnici zvládají verze se šestistupňovou převodovkou také bez problémů.

Hyundai bude nejslabší předokolku s motorem 1,6 l v základní výbavě nabízet od 409 900 Kč. S populárním dvoulitrovým turbodieselem startuje stejná verze na 524 900 Kč. Pokud budete chtít pohon všech kol, připravte si minimálně 549 900 Kč za 2.0i, respektive 624 900 Kč za 2.0 CRDi.

Hyundai ix35 v číslech
motory
2.0i (120 kW/163 k), 2.0 CRDi (100 kW/136 k nebo 135 kW/184 k), od podzimu 1,6i (103 kW/140 k), 1,7 CRDi (84,5 kW/115 k)
délka x výška x šířka x rozvor
4410 x 1820 x 1660 x 2640 mm
objem kufru
591 - 1436 litrů
cena od
409 900 Kč za 1,6i, který bude k dostání od podzimu 2010, současný nejlevnější ix35 je za 449 900 Kč s motorem 2,0i

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.