Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lukáš Pešek: Kdo nepadá, nezrychlí

  17:07aktualizováno  25. dubna 13:40
Lukáš Pešek - nejúspěšnější český motocyklový závodník současnosti. Na to, jak se těší na okruh, kde dobyl své zatím nejcennější vítězství, jaký je přechod ze 125 na 250 i na další věci, které vás zajímají, se můžete Lukáše zeptat v on-line rozhovoru.

Lukáš Pešek | foto: David VotrubaiDNES.cz

V loňském roce se Lukášovi podařilo dobýt pro české barvy první vítězství v závodě silničního MS po dlouhých 41 letech.

ODPOVĚDI LUKÁŠE PEŠKA NAJDETE ZDE

Po vítězství v čínské Šanghaji připojil ještě další v Austrálii, celkově loni skončil v kategorii GP 125 na čtvrtém místě. V letošní sezoně změnil tým i kubaturu a nyní závodí za tým Auto Kelly ČP ve třídě GP 250 a po 3 odjetých závodech figuruje zatím na 15. místě s 12 body. Lukáše čeká příští víkend závod v Číně, kde loni tak slavně triumfoval. 

Lukáš Pešek

Kdo letos vyhraje v seriálu mistrovství světa, má jasno o vítězi Moto GP."Podle mého názoru vyhraje Lorenzo, ve dvěstěpadesátkách si nedovolím tipnout, je to hodně vyrovnané." Na rýpavou otázku, proč tolik padá, odpověděl heslem: Kdo nepadá, nezrychlí.

V pondělí odlétá na závody do Číny, kde loni slavně zvítězil. "Před závodem v Číně se cítím velmi dobře," říká. "S motorkou se stále sžívám. Myslím si, že časy nejsou špatné, ale problém je ke konci závodu s pneumatikami. Doufám, že tento problém v průběhu sezony odstraníme."

V kategorii motorek do 250 ccm, kde je nováčkem, má velké ambice. "Myslím si, že to chce trošku času a budete moci sledovat českého jezdce o první místo ve 250. Cesta ke zlepšení je ve mně, za jak dlouho budu jezdit podobně jako ve 125, nedokážu říct, ale doufám, že co nejdřív." "Mezi závodníky nepanují žádná velká přátelství," říká o atmosféře ve startovním poli na mistrovství světa.

O své závodní aprilii říká: "Má zhruba 100 koní. STK by to neprošlo ani omylem, je to závodní speciál." Mezi auty je jeho snem porsche." Z "normálních" motorek by rád měl Harleye V-Rod.

Svou přípravu tráví hlavně laděním kondice. "Připravuji se po fyzické stránce - kolo, běh, posilovna. Na normální motorce nejezdím." Na otázku, jestli jezdí bez přilby, odpovídá: "Bez přilby bych na motorku nevlezl a doporučuju to každému."

Hostesky, které mu budou před startem držet slunečník, si nevybírá. "To jde absolutně mimo mě, to je otázka týmu. Já jsem tam proto, abych jezdil na motorce." A dodává: "Momentálně jsem šťastně zadaný a doufám, že to tak vydrží."

Lukáš Pešek

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.