Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Luxusní koráb z Koreje startuje, jmenuje se Genesis

aktualizováno 
Automobilové high-society, které nyní vládne BMW, Mercedes, nebo Lexus, chce zavařit korejská automobilka Hyundai. Na trh luxusních aut chce proniknout velkým sedanem Genesis.

Hyundai Genesis | foto: ČTK

Čtyřdveřové luxusní sedany v modré, hnědé a stříbrné barvě se předvedly na testovací jízdě ve výzkumném centru automobilky ve městě Hwasong, asi 70 kilometrů od Soulu.

Hyundai plánuje zahájit sériovou výrobu Genesisů na speciálně upravené montážní lince tento měsíc. V korejských autosalonech se nový model objeví začátkem ledna. V první polovině příštího roku se začne Genesis prodávat také v Číně a Spojených státech.

"Je to náš první pokus o přímou konkurenci evropským špičkovým vozům, jako je BMW," řekl ředitel vývoje automobilky.

Konkurovat však hodlá také japonskému modelu Lexus. "To je náš cíl a náš záměr." Automobily Genesis budou vybaveny zcela novým osmiválcovým motorem 4,6 litru označeným Tau V-8 s výkonem 375 koňských sil a šestistupňovou automatickou převodovkou, jež bude pohánět zadní kola.

K dispozici budou rovněž verze s šestiválcovým motory V-6 Lambda, 3,3 a 3,8 litru.

Nejlevnější verze Genesis bude stát zhruba 30 000 dolarů (536 000 Kč).

Nejdražší verze by pak v závislosti na velikosti motoru a dalších doplňcích měla stát téměř 40 000 dolarů (714 000 Kč). Pokud se velký luxusní hyundai podívá i do Česka, bude jeho cena citelně vyšší.

Genesis bude kromě tradičně bohaté výbavy sázet na moderní techniku. Chybět nebude například adaptivní tempomat, schopný udržovat konstantní vzdálenost za předjedoucím vozidlem bez zásahu řidiče.

"Nejbližším úkolem, jenž vybral náš předseda Čong (Mong-ku), je zlepšení image naší značky. Toto je automobil, který uskuteční jeho sny," řekl mluvčí automobilky Jake Čang.

Automobilka byla kdysi v USA kvůli nízké kvalitě terčem vtipů, v posledních letech se však pohled zákazníků změnil a značka se v žebříčcích spokojenosti a kvality umísťuje na předních příčkách.

Analytik společnosti Nomura International Anthony Moon se domnívá, že vstup Hyundai do oblasti luxusních vozů je dobrým krokem, přestože ceny benzinu rostou.

Automobilka Hyundai vznikla v roce 1967. V posledních letech se rozhodla k agresivní expanzi na zahraničních trzích. V současnosti má továrny v Číně, Indii, Turecku a ve Spojených státech. Další továrnu staví v České republice. Její dceřiná společnost Kia Motors tento týden otevřela svoji druhou továrnu v Číně a loni v prosinci spustila sériovou výrobu vozů na Slovensku u Žiliny.

Hyundai a Kia jsou společně šestým největším výrobcem aut na světě. Do roku 2010 chtějí postoupit na pátou příčku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.