Lvíče z Kolína - Peugeot 1007

  • 23
Lvíče od Peugeotu opouští tříčíselné označení a s podzimem se chystá do světa. Jedno z aut, které bude vyjíždět pravděpodobně z bran kolínské fabriky PSA a Toyoty, ponese značku Peugeot. Spekulací na téma jeho označení už proběhlo víc než dost. Podle nejnovějších zpráv nebude "mrňavý Peugeotík" 107, ani 007, ale 1007.

Čtyřčíselné označení znamená pro modelovou řadu francouzského výrobce malou revoluci.

Od roku 1929 totiž nosí auta se lvem ve znaku tři čísla. Vůbec prvním takto označeným Peugeotem byl model 201. Podle marketingových expertů automobilky je ale čas ke změně, první vlaštovkou byla loňská futuristická studie 4oo2.

Dvě nuly uprostřed ale nulami ani moc nejsou. Budou skládat symbol nekonečna - ležaté osmičky.

"Tisícsedmička" bude vycházet z konceptu Sésame, představeného na autosalonu v Paříži v roce 2002. Dá se očekávat, že se po dvou letech "vrátí na místo činu" a už jako Peugeot 1007 se letos v září premiérově představí na autosalonu pod "eiffelovkou". Do prodeje by měl přijít v polovině příštího roku.

***
Že to automobilka s 1007 myslí opravdu vážně podtrhuje fakt, že před nedávnem byla zaregistrována doména www.peugeot1007.com.
***

Můžeme se tedy těšit na posuvné dveře, namísto klasických křídlových a na čistě "městský" vzhled. Oproti 106 bude delší o 6 centimetrů. Bude ale především vyšší o necelých 15 centimetrů - Peugeot 1007 tedy bude jakési mikroMPV. V autě by mělo být místo pro 4 cestující. Zadní sedadla budou sklopná, nebo rovnou vyndavací.

Po mechanické stránce bude stejná jako "bratranec" od Citroënu (model C2), odlišovat se příliš nebude ani další auto od Kolína - malá Toyota. Z motorů by mělo být na výběr z turbodieselových "jedna-čtyřek" HDI s výkony 70 a 90 koní (52 a 66 kW). Mluví se o třech benzínových motorech 1,1 ; 1,4 a 1,6 litru o výkonech 60, 75 a 110 koní (44, 55 a 81 kW). Něco se proslýchá také o "litrovém" agregátu VVT-i z produkce Toyoty.

Autoexpress píše, že "prcků" od TCPA (Toyota, Citroën, Peugeot) bude ročně vyrobeno na 300 tisíc, z toho by měly být dvě třetiny miniPeugeotů a miniCitroënů.

O předpokládané ceně můžeme pouze spekulovat. Britové počítají s částkou okolo 5 500 liber (cca 270 tisíc korun). Což odpovídá startovní ceně Citroënu C2 (284 900 Kč).