Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lvíček a lev: Peugeoty 107 a 407 Prologue Coupé

  14:32aktualizováno  14:32
Francouzská automobilka dovezla na autosalon k Ženevskému jezeru dvě novinky z opačných konců modelové škály. Městského sviště jménem 107, který má v občance jako místo narození zapsán Kolín, uvítají "prvořidiči" nebo lidé, kteří autem hranice města překračují velmi sporadicky.

O studii velkého kupé 407 Prologue sice zástupci automobilky říkají, že ještě není finální verzí auta, které zkompletuje rodinu čtyřistasedmiček.

Dá se ale očekávat, že auto, které stálo na stánku Peugeotu v Ženevě, se od  produkčního moc lišit nebude.

Peugeotí mimino

Model 107 je sice ze všech peugeotů nejmenší, do světa ale vyrazil kurážně hned se dvěma páry dveří a netradičně řešeným přístupem do kufru.

Z trojice, co se sešla u Kolína (Citroën C1, Toyota Aygo a Peugeot 107) působí mrňous Peugeotu nejagresivněji.

Benzinový motor: 3 válce, 12 ventilů, objem 998 ccm, maximální výkon 50 kW (68 k), maximální točivý moment 93 Nm, kombinovaná spotřeba 4,6 l /100 km, maximální rychlost: 157 km/h
Převodovky: pětistupňová manuální, nebo automatizovaná bez spojkového pedálu

Dieselový motor: 4 válce, 8 ventilů, systém přímého vysokotlakého vstřikování Common Rail, objem 1 398 ccm, maximální výkon 40 kW (54 k), maximální točivý moment 130 Nm, kombinovaná spotřeba 4,1 l / 100 km, maximální rychlost: 154 km/h
Převodovka: manuální pětistupňová

Přebírá totiž hlavní identifikační rys všech lvích modelů: nenasytnou tlamu mřížky chadiče, které padl za obět téměř celý přední nárazník.

Stejně jako ostatní peugeoty má i 107 mandlové oči předních světel. A stejně jako ostatní sourozenci z Kolínské líhně dostal trojúhelníková koncová světla a celoskleněné bezrámové víko kufru, do kterého bude muset posádka nákladu pomáhat přes vysoký práh.

Zájemce si bude moci vybrat, chce-li peugeotíka se třemi, nebo s pěti dveřmi. Jako základní výbavu dostanete ABS s EBD, 2 airbagy, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna a zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, zadní stěrač a dělené zadní sedadlo.

Připlácet se bude za stabilizační systém ESP a další airbagy. Autu v Kolíně na čtrnáctipalcová kola obují pneumatiky 155/65, od jednoho kola k druhému (rozvor) to je 2,34 metru.

3,43 metru dlouhé, 1,63 metru široké a 1,47 metru vysoké auto dostane do ceníku dva motory. Benzínový "litrový" z produkce Toyoty a naftové "HDIčko" o objemu 1398 ccm.

Osmsetkilogramové autíčko odveze v kufru 139 litrů nákladu, se sklopenými zadními sedadly pojme 751 litrů zavazadel.

Peugeotí aristokracie

Pininfarinovo 406 Coupé je asi nejpohlednějším kupé posledních let. Design 407 probíhal naopak plně v režii stylistického centra francouzské automobilky a kupé má být třešničkou na dortu "série 407". Proto automobilka zkouší reakce publika a vyčkává.

Loni přivezla do Ženevy sportovně laděnou studií Silhouette. Letos to zkouší s Prologue Coupé, které hraje spíše na strunu elegance.

Předek, který je mohutný a dominantní z kteréhokoliv pohledu, zůstal zachován téměř beze změny. Záď působí oproti předním partiím možná příliš hranatě a umírněně, zaujme obrovské zadní okno a mohutný hladký zadní nárazník.

V interiéru Peugeotu 407 Prologue najdou pohodlí čtyři cestující, pro každého je přichystáno samostatné křeslo čalouněné kůží. Veškerá technika pochází z "čtyřistasedmiček", které se prohánějí po evropských silnicích.

Když krasavice, která se o kupátko svůdně opírala, otevřela přední kapotu, byl k vidění naftový šestiválec HDI 2,7 litru. Jeho 150 kW (204 k) řidič ovládá s pomocí šestistupňové automatické převodovky se sekvenčním řazením.

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.