Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Magellan: čtyřkolka od Volkswagenu?

  22:32aktualizováno  22:32
Je tomu pár dní, co šéfové z Wolfsburgu v Detroitu ukázali světu koncept Magellan. Nyní se zdá pravděpodobné, že se na trhu objeví vůz 4x4 pod značkou VW, který lídrovi evropského trhu chybí. Představení studie může mít ale ještě jeden aspekt: neprozradili designéři Volkswagenu design golfa páté generace?

Pokud se podíváte na studii Magellanu detailněji, představíte si ji menší a "civilnější", můžete dospět k závěru, že koncept naznačuje směr, jakým se v utajovaných designérských dílnách VW udává nový golf. Zejména přední partie, světlomety a trochu i záď, zdá se, zapadá do současného stylu značky.

Kdo by však za studií Magellanu čekal práci německých designérů, ten by se mýlil. Vůz byl připraven španělským designérským centrem v Sitges u Barcelony, které již tvořilo pro Seat. Právě Španělé vypracovali například Bolero či model Formula roadster. Magellan má ale s Pyrenejským poloostrovem ještě něco společného - zdědil jméno po bájném portugalském mořeplavci.

Lidé z Wofsburgu představují prototyp takto: jde o víceúčelový cestovní vůz budoucnosti, který si bere to nejlepší hned z několika automobilových tříd. Z MPV, SUV i klasického osobního kombi.

Automobil, který byl poprvé k vidění od 11. do 20. ledna v Detroitu, byl vybaven osmiválcovým motorem V8 o výkonu 202 kW/275 k. Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola, jež mají pneumatické zavěšení s aktivními hydraulickými tlumiči pérování. Těmito technickými prvky se koncept hlásí jednoznačně k segmentu off-road vozů.

Třídě SUV vozů zase odpovídá délka (4685 mm) a šířka (1860 mm) - rozměry téměř totožné s Audi Allroad. Výškou jen 1620 mm se však Magellan řadí pod obvyklé dimenze SUV nebo MPV vozů a přitom je to zase více, než je obvyklá výška vozů kombi.

Vskutku příjemnou novinkou jsou pneumatiky. Devatenáctipalcové Micheliny PAX prý i při proražení dovolují bezpečnou jízdu do servisu. Proto není koncept vybaven náhradním kolem a šetří se tak spoustu místa, které by objemná pneumatika jistě zabrala.

Dle marketingu Volskwagenu je Magellan odpovědí na přání těch zákazníků, kteří nemohou najít optimální vůz, vyhovující jejich komplexním požadavkům, ani ve třídě SUV, ani mezi MPV modely či konvenčními vozy kombi. Zároveň však oceňují ty nejlepší stránky právě těchto koncepcí: vyšší posez, možnost vydat se i mimo silnice, dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla, flexibilní interiér, výborné jízdní vlastnosti...

Stylisté se odvážně poprali i s interiérem. Palubní přístroje prototypu Magellan jsou totiž horizontálně sdružené v jakési tyčové 1,1 m dlouhé konzoli. Jinak je koncept šestimístný, což potvrzuje moderní trend současných SUV. První a druhá řada je tvořena samostatnými křesly, třetí je konstruována jako dvoumístná lavice.

Pro ty, kterým by se zdál Magellan malý, mají návrháři designerského studia připravenu ještě jednu nabídku - unikátní přívěs, jehož největší zvláštností je možnost zvětšit jeho délku o dva metry. Konstuktéři s trochou nadsázky prohlašují, že se při návrhu modulární koncepce přívěsu inspirovali stavbou vesmírných orbitálních stanic.

Pouze lákadlem pro návštěvníky detroitského autosalonu se zdál být speciální střešní box, který lze po odmontování ze střechy vozu použít jako člun. Zda se ten dočká praktického využití je nejisté. Vůz Magellan by ale nejenom české silnice jistě příjemně oživil.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.