Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mahdal: Trestné body? Za tři týdny jsem bez řidičáku

  15:33aktualizováno  15:42
Auta mívám bezporuchová. Ale jen do té doby, než vyprší záruka, říká Zdeněk Mahdal. Moderátor televize Prima, dabér a divadelní herec musí svůj vozový park přizpůsobit potřebám pětičlenné rodiny. Proto má kromě menší Mazdy 3 také prostorný model MPV.

Tři děti si v otázce dopravy žádají své. „Musíme mít jedno velké auto. Není jiného zbytí. Jejich výběr na trhu moc velký není. Mazdu MPV teď sice nahrazuje nová Mazda 5, ale ta je bohužel kratší, říká Zdeněk Mahdal.

Mazdu 3 máte jen na ježdění po městě?
Měl jsem Mazdu Premacy, kterou jsem dal na výměnu oleje a jako náhradní mi půjčili Mazdu 3 s naftovým motorem o objemu 1,6. A mile mě překvapila. Jezdí skoro jako dvouapůllitrový benziňák. Je živá, na silnici skvěle drží a má nízkou spotřebu. Získala si mě hlavně tím motorem.

Máte dieselmotor i ve druhém voze?
Tam je naftový dvoulitr. S diesely jsem začal někdy v polovině devadesátých let. Tehdy mě překvapilo, že už to nemusí mít zvuk jako traktor. A nafta byla i lacinější. Zůstalo mi to dodnes.

Máte malé děti. Používáte autosedačky?
Zásadně ano. Jsem trošku benevolentnější, ale moje drahá polovička je v tomto nekompromisní. I když dítě vezu do kilometr a půl vzdálené školky, stejně mi ho připoutá. Minutu jedeme a já ho pak deset minut odvazuju. Ale asi je to potřeba.

Vy se poutáte?
V tom jsem pověrčivý. Mám pocit, že kdybych se připoutal, za chvíli bych se vyboural.

A to vám v autě nepípá signalizace, která pozná, že nejste připoutaný?
Řve to jako tur! (smích) Ale mám na to fígl. Vezmete pás spolujezdce a píchnete si ho do své zdířky. A je klid.

Víte, že nepřipoutaného vás může zranit třeba vystřelený airbag?
Samozřejmě, že vím. Ale do téhle situace se nesmím dostat. I když je pravda, že to člověk někdy nemůže ovlivnit.

Navíc od léta začnete sbírat trestné body.
Policajti mě za to chytají furt. Do toho ještě telefonování a za tři týdny jsem bez řidičáku.

Takže z bodového systému nejste nadšený...
Myslím, že nikdo. Co jsem mohl mluvit s politiky, sami přiznávají, že je to naplnění vůle někoho, kdo si myslí, že by se to takhle mělo udělat. Oni taky řídí, takže i jim se do toho většinou nechce.

Nemíří bodový systém i na takové řidiče, jako jste vy? Sám připouštíte, že při jízdě telefonujete. Tím ohrožujete i ostatní.
Jsou lidé, kteří, i kdyby netelefonovali a měli řidičák dvacet let, nepatří za volant. Styl řidiče poznáte už podle zařazení jedničky, rozjetí a projetí první zatáčky. Já si o sobě myslím, že jsem zodpovědný řidič, který ostatní neohrožuje.

Boural jste někdy?
Párkrát ano. Ale nikdy se nestala velká škoda nebo zranění. Jen jednou jsem usnul na dálnici a během sekundy jsem ji také opustil. Prosvištěl jsem polem vojtěšky, kde za mnou zůstala tři sta metrů dlouhá brázda.

Měl jste někdy vyloženě špatné auto?
Měl jsem Volkswagena Vento, nějaké peugeoty, Renaulta Lagunu a teď mazdy. A vyloženě problémové auto už od začátku jsem neměl. Mám totiž „štěstí“ v tom, že se mi začnou rozpadat v okamžiku, kdy vyprší záruka. Pak vám odejde třeba palubní počítač za šedesát tisíc, klimatizace za devadesát... Na tohle jsem smolař.

Kupujete nové vozy?
Toho se snažím vyvarovat. Kupuju předváděcí auta, která mají najeto kolem dvaceti tisíc kilometrů.

Kolik jste ochotný zaplatit za auto?
Kdybych měl sto milionů, klidně za něj čtyři dám. Ale v rámci reálného světa je to nesmysl. Moc nechápu lidi, jejichž snem je mercedes. Dva roky rodina nejí, protože na něj šetří, pak zaplatí akontaci a pak nejí další tři roky, protože platí leasing. Tohle bych si odpustil. Jsem ochotný do auta vložit část zisků, ale nebudu vydělávat jen na splátky. Líbilo by se mi, kdyby se nové a dobré auto dalo koupit za půl milionu. Já bych ho pak kupoval ojeté za tři sta.

Jezdíte na hory?
Sem tam se do kopců dostaneme. Jenže mě nebaví nasazovat řetězy. Jednou nám v chatě na horách zkolabovala kamarádka a jela pro ni záchranka, která pochopitelně zapadla. Zatímco její posádka nečinně seděla v autě, řetězy jsem jim nandával já. Když se mi to skoro podařilo, otevřely se dveře u řidiče a ozvalo se: „Šéfe, ale to má náhon na zadní kola.“ Nakonec jsme ji odvezli v octavii.

MAZDA DO MĚSTA Zdeněk Mahdal se sám přemisťuje v menší Mazdě 3. Pro potřeby rodiny má ještě prostornou Mazdu MPV

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.