Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá partyzánština velkého šéfa: auto, o kterém nikdo nic neví

aktualizováno 
Návštěvníci jsou na autosalonová překvapení zvyklí. Ostatně, kvůli nečekaným premiérám a do poslední chvíle utajeným konceptům na autosalony jezdí. Tohle auto ale podle všeho překvapilo i samotný Chrysler, jehož značku nese.

Sergio Marchionne předvádí na kapitánském můstku dvou velkých automobilek, které chtějí do dvou let prodávat skoro pět milionů aut ročně (hledá k tomu ještě dalšího partnera – více zde), velkolepou one-man-show. O premiéře hezkého konceptu Chrysleru 700C na autosalonu v Detroitu rozhodl za minutu dvanáct. Patrick Hespen z Chrysleru serveru Motortrend prozradil, že pokyn k vystavení dal Marchionne necelé dva týdny před zahájením autosalonu.

Chrysler 700C je tak asi nejpodivnější novinkou detroitského autosalonu. Ne proto, jak koncept velkého MPV vypadá, ale kvůli okolnostem jeho představení. Oficiální fotky auta neexistují, ani při úvodní prezentaci ho řečníci nezmínili. Prostě parkuje na pódiu na stánku automobilky v detroitském COBO centru a to je asi všechno, co je stoprocentní. Chrysler se jen omezil na prohlášení, že 700C nemá být náznakem podoby nového voyageru (v USA Town & Country), který je mezi největšími MPV pojmem. Patrick Hespen ještě dodal, že tak radikálně skloněný prostřední sloupek nebo kontrastní černou barvou lakovanou kapotu sériové auto nedostane, některá řešení si ale ve výrobě představit dokáže.

Velký rodinný bus bude do této neděle (22. ledna) v Detroitu testovat reakce veřejnosti na zajímavý design velkého superluxusního sedmimístného MPV. Sergio Marchionne totiž v roce 2011 prohlásil, že ikona mezi minivany musí změnit filozofii. Nová generace voyageru by měla dorazit příští rok.

Koncept 700C působí luxusně, svými rafinovanými tvary vyrýsovanými měkkými linkami jako by mezi mohutné neotesané chryslery ani nepatřil. Však se taky spekuluje, že jde o práci designérů Lancie. V Evropě se teď Chrysler Voyager taky pod značkou Lancie prodává.

Chrysler 700C

Ozývají se ale také hlasy, že detroitský koncept Marchionne "vyštrachal" zapomenutý někde ze skladu. Podle některých názorů vypadá jako navržený před několika lety. Určitými detaily opravdu připomíná starší koncepty, někdo v něm vidí Chrysler Nassau, jiný odhalí spojitost s Lancií Delta, která se prodává od roku 2008.

Rodinné autobusy jsou většinou úplně hranaté nebo jen lehce zakulacené krabice. Karoserie plná křivek prohnutí a se zajímavými proporcemi, které má detroitský koncept, by určitě vynikala. Samozřejmostí jsou posuvné zadní boční dveře a tři řady sedadel, které mohou variabilně měnit uspořádání.

Chrysler a Lancia si lepí odznáčky na své modely navzájem už rok. V Británii se tak malá Lancia Ypsilon prodává jako chrysler. Sice se na první pohled pozná, kdo je Ital a kdo "Amík", ale Marchionnemu to očividně vrásky nedělá...





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Ford Transit Custom 2,2 TDCi  Leader
Ford Transit Custom 2,2 TDCi Leader

r.v. 2017, naj. 20 000 km, diesel, 1. majitel
469 494 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.