Malá partyzánština velkého šéfa: auto, o kterém nikdo nic neví

  • 19
Návštěvníci jsou na autosalonová překvapení zvyklí. Ostatně, kvůli nečekaným premiérám a do poslední chvíle utajeným konceptům na autosalony jezdí. Tohle auto ale podle všeho překvapilo i samotný Chrysler, jehož značku nese.

Sergio Marchionne předvádí na kapitánském můstku dvou velkých automobilek, které chtějí do dvou let prodávat skoro pět milionů aut ročně (hledá k tomu ještě dalšího partnera – více zde), velkolepou one-man-show. O premiéře hezkého konceptu Chrysleru 700C na autosalonu v Detroitu rozhodl za minutu dvanáct. Patrick Hespen z Chrysleru serveru Motortrend prozradil, že pokyn k vystavení dal Marchionne necelé dva týdny před zahájením autosalonu.

Chrysler 700C je tak asi nejpodivnější novinkou detroitského autosalonu. Ne proto, jak koncept velkého MPV vypadá, ale kvůli okolnostem jeho představení. Oficiální fotky auta neexistují, ani při úvodní prezentaci ho řečníci nezmínili. Prostě parkuje na pódiu na stánku automobilky v detroitském COBO centru a to je asi všechno, co je stoprocentní. Chrysler se jen omezil na prohlášení, že 700C nemá být náznakem podoby nového voyageru (v USA Town & Country), který je mezi největšími MPV pojmem. Patrick Hespen ještě dodal, že tak radikálně skloněný prostřední sloupek nebo kontrastní černou barvou lakovanou kapotu sériové auto nedostane, některá řešení si ale ve výrobě představit dokáže.

Velký rodinný bus bude do této neděle (22. ledna) v Detroitu testovat reakce veřejnosti na zajímavý design velkého superluxusního sedmimístného MPV. Sergio Marchionne totiž v roce 2011 prohlásil, že ikona mezi minivany musí změnit filozofii. Nová generace voyageru by měla dorazit příští rok.

Koncept 700C působí luxusně, svými rafinovanými tvary vyrýsovanými měkkými linkami jako by mezi mohutné neotesané chryslery ani nepatřil. Však se taky spekuluje, že jde o práci designérů Lancie. V Evropě se teď Chrysler Voyager taky pod značkou Lancie prodává.

Chrysler 700C

Ozývají se ale také hlasy, že detroitský koncept Marchionne "vyštrachal" zapomenutý někde ze skladu. Podle některých názorů vypadá jako navržený před několika lety. Určitými detaily opravdu připomíná starší koncepty, někdo v něm vidí Chrysler Nassau, jiný odhalí spojitost s Lancií Delta, která se prodává od roku 2008.

Rodinné autobusy jsou většinou úplně hranaté nebo jen lehce zakulacené krabice. Karoserie plná křivek prohnutí a se zajímavými proporcemi, které má detroitský koncept, by určitě vynikala. Samozřejmostí jsou posuvné zadní boční dveře a tři řady sedadel, které mohou variabilně měnit uspořádání.

Chrysler a Lancia si lepí odznáčky na své modely navzájem už rok. V Británii se tak malá Lancia Ypsilon prodává jako chrysler. Sice se na první pohled pozná, kdo je Ital a kdo "Amík", ale Marchionnemu to očividně vrásky nedělá...