Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá velká ženevská premiéra: Peugeot 208 je po velké dietě štramák

aktualizováno 
Po obézním Peugeotu 207 přichází jeho nástupce s minimem nadváhy. Nový Peugeot 208 je dokonce menší, přitom ale prostornější. Navíc je to od pohledu větší štramák.

Mezigeneračně většina aut nabobtnává a tloustne. Ovšem Peugeot na to u svého klíčového modelu 208 šel opačnou cestou. Nasadil redukční dietu a tu ubral na karoserii centimetr a tam dokonce šest. Výsledkem je pohledné mini s ideálními proporcemi pro městský provoz a navíc velmi lehkou stavbou.

Peugeot 208 GTI

Na délku se novinka zmenšila o sedm centimetrů. Šest ubral výrobce na předním převisu, jeden vzal ze zadního. Celkově se tak vůz dostal těsně pod čtyřmetrovou hranici. Zmenšila se i šířka auta o dva centimetry a kosmeticky pak výška o jeden centimetr. S rozměry 3,96 × 1,73 × 1,41 metru se novinka řadí do průměru třídy. Zvětšil se ale interier. Pro nohy vzniklo navíc pět centimetrů místa a kufr pojme 311 litrů nákladů, po sklopení sedadel pak až 1 152 litrů.

Ale zmenšení rozměrů není to hlavní, co nový malý peugeot charakterizuje. Ještě výrazněji totiž klesla hmotnost auta. Základní verze s tříválcovým litrovým motorem se dostala pod magickou hodnotu tisíce kilogramů, konkrétně na 975 kg. A to je opravdu málo. Mezigeneračně tak dokázal malý peugeot shodit 173 kilogramů při srovnání základních variant odcházejícího modelu 207 a nové 208. Výrobce se chlubí i výrazně nižší hmotností dieselové verze s motorem 1,4 Hdi, kde dokázal ušetřit 110 kilogramů hmotnosti. Všechny představené verze se s hmotností vejdou pod 1 100 kilogramů.

Peugeot 208

Úspora hmotnosti ale rozhodně nemá mít vliv na bezpečnost, dušuje se výrobce. Na některé partie použil hliník, jiné jsou svařované laserem a ve velké míře byly použité speciální plechy (THLE a UHLE). Už samotné snížení hmotnosti má vliv na nižší spotřebu paliva. Dalším spořičem pak je dobrá aerodynamika karoserie. U nejlepších variant má koeficient Cx hodnotu 0,29, což je u malého auta velmi slušný výsledek. A je to stejná hodnota, jakou má o pár stánků v Ženevě dál představený supersport od Ferrrari.

Design novinky není tak agresivní jako u předchozího modelu. Především chybí roztažená masivní tlama mřížky chladiče v předním nárazníku. Nová je výrazně užší, ale zase docela vysoká. Auto je zaoblenější, trochu ve stylu sesterské značky Citroën. Od něj si novinka půjčuje například i velkou prosklenou plochu čelního skla, které (za příplatek) téměř plynule pokračuje prosklenou střechou.

Zůstávají však i charakteristické rysy značky se lvem ve znaku. Platí to především pro celou zadní partii, ale i vpředu najdeme tradičně hodně protažená světla. Tentokrát jsou ale členitější a bachratější.

Peugeot 208

Tří a pětidveřovou verzi výrobce odlišil různým profilem boků. U pětidveřové prochází prolis od zadních světel přes kliky dveří až k přednímu blatníku. Spodní prolis pak vpředu tvoří jakousi fajfku. Naopak u třídveřové varianty prolis projde od zadních světel přes kliku dveří, ale pak se prudce zalomí dolů. Třídveřová varianta působí dynamičtějším dojmem především kvůli masivnějšímu zadnímu (C) sloupku a celkovým tvarem bočních oken. Pětidveřová verze je zase opticky víc zaoblená.

Fotogalerie

Interier je spíš decentní, žádnými designovými výstřelky nepřekvapuje. Zajímavě se ale Peugeot postavil k ergonomii řidiče. Volant mu zmenšil a kapličku s přístroji odsunul k přednímu sklu a umístil ji docela vysoko. Středovému panelu pak dominuje příplatkový sedmipalcový dotykový displej, který sdružuje multimediální a komunikační funkce a také navigaci. A má to být poměrně levné.

Nabídka motorů bude velmi široká: tři dieselové agregáty a pět benzinových. U aut této třídy jsou běžnou volbou benzinové motory, takže začneme jimi. Jsou zde dvě novinky v portfoliu značky. Tříválcové motory 1,0 a 1,2 VTi mají výkon 50 či 60 kW a točivý moment 95 nebo 118 Nm. Oba jsou spřažené s pětistupňovou manuální převodovkou. Taktéž pětistupňovou převodovku mají i prostřední agregáty 1,4 a 1,6 VTi s výkonem 70 a 88 kW (točivý moment vrcholí na hodnotách 136 či 160 Nm). Vrcholem benzinové nabídky bude přeplňovaný motor 1,6 THP s výkonem 115 kW a maximálním točivým momentem 260 Nm při aktivovaném krátkodobém powerboostu. Letos se v Ženevě ukázal i koncept 208 GTi, který by se měl do výroby dostat příští rok. O jeho pohon se pak postará opět přeplňovaný motor 1,6 s výkonem téměř 150 kW.

Peugeot 208 GTI
Peugeot 208

V případě dieselů bude v nabídce jeden motor 1,4 HDi s výkonem 50 kW a 160 Nm. A to buď v základní variantě, nebo ve verzi e-HDi s funkcí Stop & Start. Stejné označení pak platí i o dvou výkonových variantách dieselu s objemem 1,6 litru. Vždy je označen e-HDi a vždy má Stop & Start systém. Slabší model má 68 kW a 230 Nm, silnější 84 kW a 285 Nm s overboostem. Nejsilnější dieselový motor je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou, slabší varianta může mít na výběr pětistupňový manuál nebo šestistupňovou automatizovanou převodovku 2-Tronic.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz