Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá velká ženevská premiéra: Peugeot 208 je po velké dietě štramák

aktualizováno 
Po obézním Peugeotu 207 přichází jeho nástupce s minimem nadváhy. Nový Peugeot 208 je dokonce menší, přitom ale prostornější. Navíc je to od pohledu větší štramák.

Mezigeneračně většina aut nabobtnává a tloustne. Ovšem Peugeot na to u svého klíčového modelu 208 šel opačnou cestou. Nasadil redukční dietu a tu ubral na karoserii centimetr a tam dokonce šest. Výsledkem je pohledné mini s ideálními proporcemi pro městský provoz a navíc velmi lehkou stavbou.

Peugeot 208 GTI

Na délku se novinka zmenšila o sedm centimetrů. Šest ubral výrobce na předním převisu, jeden vzal ze zadního. Celkově se tak vůz dostal těsně pod čtyřmetrovou hranici. Zmenšila se i šířka auta o dva centimetry a kosmeticky pak výška o jeden centimetr. S rozměry 3,96 × 1,73 × 1,41 metru se novinka řadí do průměru třídy. Zvětšil se ale interier. Pro nohy vzniklo navíc pět centimetrů místa a kufr pojme 311 litrů nákladů, po sklopení sedadel pak až 1 152 litrů.

Ale zmenšení rozměrů není to hlavní, co nový malý peugeot charakterizuje. Ještě výrazněji totiž klesla hmotnost auta. Základní verze s tříválcovým litrovým motorem se dostala pod magickou hodnotu tisíce kilogramů, konkrétně na 975 kg. A to je opravdu málo. Mezigeneračně tak dokázal malý peugeot shodit 173 kilogramů při srovnání základních variant odcházejícího modelu 207 a nové 208. Výrobce se chlubí i výrazně nižší hmotností dieselové verze s motorem 1,4 Hdi, kde dokázal ušetřit 110 kilogramů hmotnosti. Všechny představené verze se s hmotností vejdou pod 1 100 kilogramů.

Peugeot 208

Úspora hmotnosti ale rozhodně nemá mít vliv na bezpečnost, dušuje se výrobce. Na některé partie použil hliník, jiné jsou svařované laserem a ve velké míře byly použité speciální plechy (THLE a UHLE). Už samotné snížení hmotnosti má vliv na nižší spotřebu paliva. Dalším spořičem pak je dobrá aerodynamika karoserie. U nejlepších variant má koeficient Cx hodnotu 0,29, což je u malého auta velmi slušný výsledek. A je to stejná hodnota, jakou má o pár stánků v Ženevě dál představený supersport od Ferrrari.

Design novinky není tak agresivní jako u předchozího modelu. Především chybí roztažená masivní tlama mřížky chladiče v předním nárazníku. Nová je výrazně užší, ale zase docela vysoká. Auto je zaoblenější, trochu ve stylu sesterské značky Citroën. Od něj si novinka půjčuje například i velkou prosklenou plochu čelního skla, které (za příplatek) téměř plynule pokračuje prosklenou střechou.

Zůstávají však i charakteristické rysy značky se lvem ve znaku. Platí to především pro celou zadní partii, ale i vpředu najdeme tradičně hodně protažená světla. Tentokrát jsou ale členitější a bachratější.

Peugeot 208

Tří a pětidveřovou verzi výrobce odlišil různým profilem boků. U pětidveřové prochází prolis od zadních světel přes kliky dveří až k přednímu blatníku. Spodní prolis pak vpředu tvoří jakousi fajfku. Naopak u třídveřové varianty prolis projde od zadních světel přes kliku dveří, ale pak se prudce zalomí dolů. Třídveřová varianta působí dynamičtějším dojmem především kvůli masivnějšímu zadnímu (C) sloupku a celkovým tvarem bočních oken. Pětidveřová verze je zase opticky víc zaoblená.

Fotogalerie

Interier je spíš decentní, žádnými designovými výstřelky nepřekvapuje. Zajímavě se ale Peugeot postavil k ergonomii řidiče. Volant mu zmenšil a kapličku s přístroji odsunul k přednímu sklu a umístil ji docela vysoko. Středovému panelu pak dominuje příplatkový sedmipalcový dotykový displej, který sdružuje multimediální a komunikační funkce a také navigaci. A má to být poměrně levné.

Nabídka motorů bude velmi široká: tři dieselové agregáty a pět benzinových. U aut této třídy jsou běžnou volbou benzinové motory, takže začneme jimi. Jsou zde dvě novinky v portfoliu značky. Tříválcové motory 1,0 a 1,2 VTi mají výkon 50 či 60 kW a točivý moment 95 nebo 118 Nm. Oba jsou spřažené s pětistupňovou manuální převodovkou. Taktéž pětistupňovou převodovku mají i prostřední agregáty 1,4 a 1,6 VTi s výkonem 70 a 88 kW (točivý moment vrcholí na hodnotách 136 či 160 Nm). Vrcholem benzinové nabídky bude přeplňovaný motor 1,6 THP s výkonem 115 kW a maximálním točivým momentem 260 Nm při aktivovaném krátkodobém powerboostu. Letos se v Ženevě ukázal i koncept 208 GTi, který by se měl do výroby dostat příští rok. O jeho pohon se pak postará opět přeplňovaný motor 1,6 s výkonem téměř 150 kW.

Peugeot 208 GTI
Peugeot 208

V případě dieselů bude v nabídce jeden motor 1,4 HDi s výkonem 50 kW a 160 Nm. A to buď v základní variantě, nebo ve verzi e-HDi s funkcí Stop & Start. Stejné označení pak platí i o dvou výkonových variantách dieselu s objemem 1,6 litru. Vždy je označen e-HDi a vždy má Stop & Start systém. Slabší model má 68 kW a 230 Nm, silnější 84 kW a 285 Nm s overboostem. Nejsilnější dieselový motor je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou, slabší varianta může mít na výběr pětistupňový manuál nebo šestistupňovou automatizovanou převodovku 2-Tronic.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.