Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malorážka R32: 250 koní pro golf

  15:54aktualizováno  15:54
Řidičům, kterým je dvě stě koní Golfu GTI málo, nabídne Volkswagen auto plně splňující jejich požadavky na výkonnou adrenalinovou pumpu. Dvěstěpadesát koní, pohon všech kol... Až bude "R32" řádit na silnicích, budou slabší nátury utíkat za svodidla.

První setkání "z očí do světel (samozřejmě xenonových)" proběhne na frankfurtském autosalonu v polovině září.

A zbrojní průkaz máte?
Golf na steroidech ukrývá pod kapotou zážehový šestiválec s objemem 3,2 litru, který známe například z Audi A3. Po sešlápnutí plynového pedálu se do asfaltu zakousnou všechna čtyři kola, každému z nich přiděluje tu správnou dávku z 320 Newtonmetrů kroutícího momentu systém pohonu všech kol 4MOTION.

Řidič si bude užívat 250 koní (184 kW) výkonu, forsáž se zastaví na rychlosti stejné hodnoty. Dvěstěpadesátka je samozřejmě elektronicky omezena, kupříkladu pneumatiky 225/40 R18, které auto obuje, jsou dimenzovány na třístovku.

První VW Golf R32 se představil v srpnu roku 2002. Produkčního modelu s motorem o výkonu 177 kW/241 se nakonec prodalo třikrát více, než automobilka původně plánovala.

Se standardní šestistupňovou automatickou převodovkou bude sprint z nuly na stokilometrovou rychlost otázkou 6,5 sekundy. Méně sebevědomí řidiči, kteří se budou chtít plně věnovat volantu (stejně jako v GTIčku bude hranatý), mohou řazení nechat na příplatkové dvouspojkové převodovce DSG. Sportovní vlastnosti tím rozhodně neutrpí, právě naopak. Golf s "Dé-eS-Géčkem" na stovkovém sprintu nadělí tomu s obyčejnou řadicí pákou 0,3 sekundy.

O brzdění se starají modře lakované třmeny brzdičů. Vpředu se zahryznou do kotoučů o průměru 345 mm, vzadu mají kotouče o 35 milimetrů méně.

Před čím se mít na pozoru?
Řidič, který ve zpětném zrcátku uvidí znak R32 na mřížce chladiče, by měl spořádaně uhnout. Další identifikační znaky? Chromová maska rámující nenasytnou tlamu předního nárazníku po vzoru passatu. Logo wolfsburgské automobilky se skví na dvojitých chromovaných horizontálních lištách, které masku odlišují od plebejštějších golfů. Auto sedí oproti obyčejnému bratrovi, který posilovnu vynechal, o 20 milimetrů níže; podvozek je samozřejmě také patřičně přitvrzený.

Hatchback s duší ďábla:  VW Golf GTI v testu 

VW Golf GTI

Evoluce s názvem GTI je prakticky tak stará jako historie golfu samotného. Psal se červen 1976 a z výrobního závodu wolfsburgské automobilky sjel první vůz s označením GTI ...VÍCE 

Docela jiný než ten sériový je i zadní nárazník. Lakovaná spodní část auto opticky přisává k vozovce a rozšiřuje ho. Černá zůstala jenom jeho střední část, tvarovaná do podoby difuzéru. Že to je opravdu ON poznáme podle dvojice chromových koncovek výfuku trůnících uprostřed nárazníku. A třešnička nakonec: Křidélko na horní hraně dveří kufru.

Pilota a spolujezdce pozvou k usednutí sportovní anatomická sedadla. Při pohledu na výřezy v sedačce zamrzí, že R32 dostane pouze tříbodové pásy. Chybět nesmí hliník na pedálech a kůže na věnci volantu a řadicí páce.

O tom, kdy nasupený golf dorazí do České republiky, prozatím není rozhodnuto. Ceny by měly začínat těsně pod milionem korun. Auto bude k mání ve tří- i pětidveřovém provedení.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.