Malorážka R32: 250 koní pro golf

  • 100
Řidičům, kterým je dvě stě koní Golfu GTI málo, nabídne Volkswagen auto plně splňující jejich požadavky na výkonnou adrenalinovou pumpu. Dvěstěpadesát koní, pohon všech kol... Až bude "R32" řádit na silnicích, budou slabší nátury utíkat za svodidla.

První setkání "z očí do světel (samozřejmě xenonových)" proběhne na frankfurtském autosalonu v polovině září.

A zbrojní průkaz máte?
Golf na steroidech ukrývá pod kapotou zážehový šestiválec s objemem 3,2 litru, který známe například z Audi A3. Po sešlápnutí plynového pedálu se do asfaltu zakousnou všechna čtyři kola, každému z nich přiděluje tu správnou dávku z 320 Newtonmetrů kroutícího momentu systém pohonu všech kol 4MOTION.

Řidič si bude užívat 250 koní (184 kW) výkonu, forsáž se zastaví na rychlosti stejné hodnoty. Dvěstěpadesátka je samozřejmě elektronicky omezena, kupříkladu pneumatiky 225/40 R18, které auto obuje, jsou dimenzovány na třístovku.

První VW Golf R32 se představil v srpnu roku 2002. Produkčního modelu s motorem o výkonu 177 kW/241 se nakonec prodalo třikrát více, než automobilka původně plánovala.

Se standardní šestistupňovou automatickou převodovkou bude sprint z nuly na stokilometrovou rychlost otázkou 6,5 sekundy. Méně sebevědomí řidiči, kteří se budou chtít plně věnovat volantu (stejně jako v GTIčku bude hranatý), mohou řazení nechat na příplatkové dvouspojkové převodovce DSG. Sportovní vlastnosti tím rozhodně neutrpí, právě naopak. Golf s "Dé-eS-Géčkem" na stovkovém sprintu nadělí tomu s obyčejnou řadicí pákou 0,3 sekundy.

O brzdění se starají modře lakované třmeny brzdičů. Vpředu se zahryznou do kotoučů o průměru 345 mm, vzadu mají kotouče o 35 milimetrů méně.

Před čím se mít na pozoru?
Řidič, který ve zpětném zrcátku uvidí znak R32 na mřížce chladiče, by měl spořádaně uhnout. Další identifikační znaky? Chromová maska rámující nenasytnou tlamu předního nárazníku po vzoru passatu. Logo wolfsburgské automobilky se skví na dvojitých chromovaných horizontálních lištách, které masku odlišují od plebejštějších golfů. Auto sedí oproti obyčejnému bratrovi, který posilovnu vynechal, o 20 milimetrů níže; podvozek je samozřejmě také patřičně přitvrzený.

Hatchback s duší ďábla:  VW Golf GTI v testu 

VW Golf GTI

Evoluce s názvem GTI je prakticky tak stará jako historie golfu samotného. Psal se červen 1976 a z výrobního závodu wolfsburgské automobilky sjel první vůz s označením GTI ...VÍCE 

Docela jiný než ten sériový je i zadní nárazník. Lakovaná spodní část auto opticky přisává k vozovce a rozšiřuje ho. Černá zůstala jenom jeho střední část, tvarovaná do podoby difuzéru. Že to je opravdu ON poznáme podle dvojice chromových koncovek výfuku trůnících uprostřed nárazníku. A třešnička nakonec: Křidélko na horní hraně dveří kufru.

Pilota a spolujezdce pozvou k usednutí sportovní anatomická sedadla. Při pohledu na výřezy v sedačce zamrzí, že R32 dostane pouze tříbodové pásy. Chybět nesmí hliník na pedálech a kůže na věnci volantu a řadicí páce.

O tom, kdy nasupený golf dorazí do České republiky, prozatím není rozhodnuto. Ceny by měly začínat těsně pod milionem korun. Auto bude k mání ve tří- i pětidveřovém provedení.

,