Na sraz Klubu 126fan.cz pravidelně dojíždí i fanoušci až Maďarska, kteří to mají, podle předsedy klubu Michala Sýkory, jednoznačně nejdál. "Smyslem akce je, abychom se všichni sešli, popovídali si, komu to jezdí a komu ne. Kdo má nový tuning a kdo co vylepšil," popisuje Sýkora.
maluchiáda 2010Další obrázky na Rajče.net - fotogalerie maluchářky Markéty Reidingerové ZDE |
Do Jesenice dorazil také Jaroslav Procházka z Domažlic, který byl jako jediný na srazu s fiatím batoletem v provedení pick-up. "Není to originální úprava. pick-up jsem z toho udělal já." Procházkova žlutá 126 měla původně normální karoserii, ale jelikož jich má doma už pět, řekl si, že jí přestaví.
"Nebyl to problém. Vzal jsem jen brusku a odřízl zadní část kabiny." Speciální úpravy motoru nadšenec nedělal, ale na interiéru se doslova vyřádil. Celý Fiat je totiž z vnitřku polepený chlupatou koženkou. "Norek to není, ale vypadá to dobře," hájí svou práci, která trvala asi dva měsíce. Na korbě pick-upu má připevněný minibike. "Když se mi maluch rozbije, tak sednu na motorku a dojedu pro náhradní díly."
Na Maluchiádě lze spatřit i jinak upravené "stošestadvacítky" jako například tu na klíček. "Vypadá jako natahovací, ale musí se normálně nastartovat. Klíček na kapotě motoru je jen na oko," říká náš průvodce Michal Sýkora a pak dodává: "Tedy občas se stává, že některé auto nenastartuje, ale všichni 126 dobře známe a jsou tak jednoduché, že to tu vždycky nějak opravíme."
fiat 126pMalý městský automobil o obsahu 650 ccm a výkonu 26 koní byl poprvé světu představen v roce 1972, kdy měl nahradit Fiat 500. V ostatních zemích, kromě Polska skončil jeho prodej v roce 1993, kdy byl nahrazen Fiatem Cinquecento. Od toho Italského se Fiat 126p lišil vyšším podvozkem, jinou mřížkou chladiče a oranžovými blinkry. V Polsku byl licenčně vyráběn až do roku 2000 a teprve v roce 1997 dostal oficiální název Maluch (batole). |