Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý lexus se chystá do Frankfurtu, na silnici vyrazí příští rok

  13:56aktualizováno  13:56
Jenom s přepychovými koráby - byť přívětivými k životnímu prostředí - japonský Lexus nevystačí. Evropanům, zvyklým na malá auta, nabídne automobilka model, který doposud chyběl. První oficiální skica malého hatchbacku je tady, víc se dozvíme ve Frankfurtu.

Skica nového malého lexusu | foto: Lexus

Kompaktní novinka, která se dočká sériové produkce, dostane samozřejmě hybridní variantu. Podle neoficiálních informací by dárci orgánů měly být modely Lexus HS 250h a Toyota Auris.

Nejlákavější na malém lexusu bude pohon zadních kol, který je v dané kategorii vzácný. Premiéra sériového modelu je prý naplánovaná na autosalon do Ženevy na březen příštího roku.

Víc prozatím automobilka o hlavním nepříteli BMW 1 neprozradila. Všechno důležité o novém konceptu se dozvíme 15. září v 15:45 na stánku C11 v hale 8 frankfurtského výstaviště.

Není první

Lexus Landau

Chystaná novinka rozhodně není prvním malým hatchbackem s japonskou značkou na přídi. V roce 1994 namaloval italský designérský kouzelník Giugiario koncept Lexus Landau.

Lexus LandauLexus Landau

Pro 4,3 metru dlouhé auto si vybral 256koňový osmiválec z Lexusu GS 300, který měl pohánět všechna kola. Na výrobu nakonec samozřejmě nedošlo, landau by ale rozhodně neudělal ostudu ani dnes, po 15 letech.

Lexus Landau

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.