Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý Mercedes GLK konečně oficiálně

  16:21aktualizováno  16:21
Když v osmdesátých letech konstruktér Mercedesu Dieter Zetsche pracoval na úpravách terénního speciálu třídy G, určitě ještě netušil, že o dvacet let později bude hrdě uvádět nový model GLK už jako vládce celé automobilky.

Mercedes GLK Freeside Concept | foto: Mercedes

Šéf Mercedesu má tedy k terénní novince vřelý vztah. Nové "batole" kategorie luxusních SUV uvádí slovy: "Potřeby jsou v dnešní době jiné. Ale je jedna věc, která se nezměnila: pokud má Mercedes ve svém jménu G, pak musí odvádět skvělý výkon za všech okolností."

Nový malý mercedes pro výlety do přírody, na ryby či za operou je tady a je stejně hranatý jako jeho legendární příbuzný Geländewagen (třída G).

Malý bratříček obřího modelu GL, který má jen krůček do sériové výroby, se představí v Detroitu v příštích dnech, sériová verze by se měla ukázat už na autosalonu v druhé polovině roku, což by ukazovalo na Pařížský autosalon.

V roce 1979 se představila hranatá třída G, dodnes je ve výrobě a sní o ní největší puristé disciplíny off-road. V roce 1997 přijelo knedlíkovité MLko, které se setkalo s obrovským úspěchem a dnes už brázdí silnice jeho nová generace.

A přesně takhle bude vypadat X3 a Tiguanobijec - tedy konkurence pro malá luxusní SUV typu VW Tiguan nebo BMW X3, časem ještě přibude třeba Audi Q5.

Ponese označení GLK, je možná o dost hranatější, než všichni předpokládali, příslušenství k rodu s trojcípou hvězdou na čele ale nezapře.

Je tak hranatý, že dává na svého velkého pracovitého příbuzného (třídu G) vzpomenout nejen jménem.

Základy pocházejí ze třídy C, ze stejného zdroje je také - ovšem patřičně upravený - pohon všech kol 4Matic a nabídka motorů.

Na americký trh má přijít šestiválcové benzinové GLK 280 (228 koní) a GLK 350 (268 koní). Pro naftové chutě Evropy jsou připraveny čtyř- a šestiválcové turbodiesely (GLK 220, 280 a 320 CDI).

Nejprve se mají představit nejsilnější varianty, na čtyřválce dojde až příští rok, slabší motory budou pohánět pouze zadní nápravu. Ve verzích s pohonem všech kol se za normálních podmínek bude 55 procent kroutícího momentu přenášet na kola zadní nápravy.

Dočkat se máme podle všeho i nabroušené verze GLK 63 AMG s osmiválcem 6,2 litru, s výkonem 457 koní.

Koncept dostal pod kapotu naftový motor 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní), který je vybavený technologií Bluetec, zneškodňující oxidy dusíku pomocí močoviny.

Sílu rozděluje na všechna kola dvacetipalcová sedmistupňová automatická převodovka 7G-tronic. Automobilka prozatím prozradila pouze dva rozměry: rozvor je 2,72 metru, na délku má Mercedes GLK 452 centimetrů.

Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept


Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz