Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý Mercedes GLK konečně oficiálně

  16:21aktualizováno  16:21
Když v osmdesátých letech konstruktér Mercedesu Dieter Zetsche pracoval na úpravách terénního speciálu třídy G, určitě ještě netušil, že o dvacet let později bude hrdě uvádět nový model GLK už jako vládce celé automobilky.

Mercedes GLK Freeside Concept | foto: Mercedes

Šéf Mercedesu má tedy k terénní novince vřelý vztah. Nové "batole" kategorie luxusních SUV uvádí slovy: "Potřeby jsou v dnešní době jiné. Ale je jedna věc, která se nezměnila: pokud má Mercedes ve svém jménu G, pak musí odvádět skvělý výkon za všech okolností."

Nový malý mercedes pro výlety do přírody, na ryby či za operou je tady a je stejně hranatý jako jeho legendární příbuzný Geländewagen (třída G).

Malý bratříček obřího modelu GL, který má jen krůček do sériové výroby, se představí v Detroitu v příštích dnech, sériová verze by se měla ukázat už na autosalonu v druhé polovině roku, což by ukazovalo na Pařížský autosalon.

V roce 1979 se představila hranatá třída G, dodnes je ve výrobě a sní o ní největší puristé disciplíny off-road. V roce 1997 přijelo knedlíkovité MLko, které se setkalo s obrovským úspěchem a dnes už brázdí silnice jeho nová generace.

A přesně takhle bude vypadat X3 a Tiguanobijec - tedy konkurence pro malá luxusní SUV typu VW Tiguan nebo BMW X3, časem ještě přibude třeba Audi Q5.

Ponese označení GLK, je možná o dost hranatější, než všichni předpokládali, příslušenství k rodu s trojcípou hvězdou na čele ale nezapře.

Je tak hranatý, že dává na svého velkého pracovitého příbuzného (třídu G) vzpomenout nejen jménem.

Základy pocházejí ze třídy C, ze stejného zdroje je také - ovšem patřičně upravený - pohon všech kol 4Matic a nabídka motorů.

Na americký trh má přijít šestiválcové benzinové GLK 280 (228 koní) a GLK 350 (268 koní). Pro naftové chutě Evropy jsou připraveny čtyř- a šestiválcové turbodiesely (GLK 220, 280 a 320 CDI).

Nejprve se mají představit nejsilnější varianty, na čtyřválce dojde až příští rok, slabší motory budou pohánět pouze zadní nápravu. Ve verzích s pohonem všech kol se za normálních podmínek bude 55 procent kroutícího momentu přenášet na kola zadní nápravy.

Dočkat se máme podle všeho i nabroušené verze GLK 63 AMG s osmiválcem 6,2 litru, s výkonem 457 koní.

Koncept dostal pod kapotu naftový motor 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní), který je vybavený technologií Bluetec, zneškodňující oxidy dusíku pomocí močoviny.

Sílu rozděluje na všechna kola dvacetipalcová sedmistupňová automatická převodovka 7G-tronic. Automobilka prozatím prozradila pouze dva rozměry: rozvor je 2,72 metru, na délku má Mercedes GLK 452 centimetrů.

Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept


Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.