Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý renault dopuje! Zuřivé Clio RS

  18:11aktualizováno  18:11
Čím bude jezdit Fernando Alonso pro rohlíky a noviny? Splašené clio s téměř dvěma sty koňmi bude pro potřeby pilota "eF-jedničkové" stáje francouzské automobilky ideálním nářadím. Pořádně ostrý Renault Clio RS je tady.
Renault Clio RS

Renault Clio RS | foto: Renault

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Šestiválcový motor v cliu předchozí generace byl libůstkou pro ryzí nadšence.

Francouzská automobilka však před nedávnem oznámila, že tuto přemotorovanou bestii ze svého ceníku vypustí.

Milovníci zuřivých malých hatchbacku si ale zoufat nemusí. Clio III, které svou tvář ukazuje na autosalono ve frankfurtu, se nyní představuje ve verzi RS.

S malým autem do města ale bude mít clio RS pramálo společného. Draveček dostane svalnatější blatníky, semtam přibude nějaký průduch pro lepší hospodaření s obtékajícím vzduchem. Změn se dočkaly i nárazníky.

Renault Clio II nachytán tři dny před premiérou

Na první pohled je zřejmé, že oproti generaci, kterou vídáme v autosalonech nyní, nezůstal na cliu kámen na kameni (vlastně plech vedle plechu) ...VÍCE

Impozantní je především ten zadní s difuzorem, který ukrývá nezbytné chromové koncovky výfuku. Vzhled dolaďují hranatá stylová zrcátka a osmnáctipalcová kola 215/40. Pod sedmi paprsky disků se schovávají kotouče brzd, ty vpředu mají 330 milimetrů v průměru, zadní 280. Kola se také o něco více rozkročila, rozchod narostl na 1520 milimetrů.

Ve správném zlobivém autě nesmí chybět ani chrom na detailech a kůže na anatomických skořepinových sedačkách, připravených obejmout a nepustit těla pilota a spolujezdce. Sportovní volant s třemi kovovými rameny, za ním bílé ciferníky, ten otáčkoměru končí obrovskou osmičkou.

O motoru toho renault prozatím moc neprozradil: má jím být šestnáctiventilový čtyřválcový dvoulitr s výkonem kolem 140 kilowattů (190 koní), spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou.

Fernando Alonso vyrazí pro teplé pečivo novým Cliem RS v polovině příštího roku, cenu zdroje odhadují na přibližně 450 tisíc korun.

Ještě před oficiálním uvedením na frankfurtském autosalonu prošlo clio třetí generace crashtesty EuroNCAP. Jako ostatní renaulty, i clio si udrželo vysoký standard ochrany posádky a obdrželo všech pět hvězdiček, které mohlo za ochranu pasažérů dostat. Za ochranu dětí v autosedačce dostalo čtyři hvězdičky z pěti maximálních. V disciplíně ochrany chodců malý renault naopak propadl a vyvázl s pouhou jednou hvězdičkou.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.