Renault Clio RS

Renault Clio RS | foto: Renault

Malý renault dopuje! Zuřivé Clio RS

  • 6
Čím bude jezdit Fernando Alonso pro rohlíky a noviny? Splašené clio s téměř dvěma sty koňmi bude pro potřeby pilota "eF-jedničkové" stáje francouzské automobilky ideálním nářadím. Pořádně ostrý Renault Clio RS je tady.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Šestiválcový motor v cliu předchozí generace byl libůstkou pro ryzí nadšence.

Francouzská automobilka však před nedávnem oznámila, že tuto přemotorovanou bestii ze svého ceníku vypustí.

Milovníci zuřivých malých hatchbacku si ale zoufat nemusí. Clio III, které svou tvář ukazuje na autosalono ve frankfurtu, se nyní představuje ve verzi RS.

S malým autem do města ale bude mít clio RS pramálo společného. Draveček dostane svalnatější blatníky, semtam přibude nějaký průduch pro lepší hospodaření s obtékajícím vzduchem. Změn se dočkaly i nárazníky.

Renault Clio II nachytán tři dny před premiérou

Na první pohled je zřejmé, že oproti generaci, kterou vídáme v autosalonech nyní, nezůstal na cliu kámen na kameni (vlastně plech vedle plechu) ...VÍCE

Impozantní je především ten zadní s difuzorem, který ukrývá nezbytné chromové koncovky výfuku. Vzhled dolaďují hranatá stylová zrcátka a osmnáctipalcová kola 215/40. Pod sedmi paprsky disků se schovávají kotouče brzd, ty vpředu mají 330 milimetrů v průměru, zadní 280. Kola se také o něco více rozkročila, rozchod narostl na 1520 milimetrů.

Ve správném zlobivém autě nesmí chybět ani chrom na detailech a kůže na anatomických skořepinových sedačkách, připravených obejmout a nepustit těla pilota a spolujezdce. Sportovní volant s třemi kovovými rameny, za ním bílé ciferníky, ten otáčkoměru končí obrovskou osmičkou.

O motoru toho renault prozatím moc neprozradil: má jím být šestnáctiventilový čtyřválcový dvoulitr s výkonem kolem 140 kilowattů (190 koní), spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou.

Fernando Alonso vyrazí pro teplé pečivo novým Cliem RS v polovině příštího roku, cenu zdroje odhadují na přibližně 450 tisíc korun.

Ještě před oficiálním uvedením na frankfurtském autosalonu prošlo clio třetí generace crashtesty EuroNCAP. Jako ostatní renaulty, i clio si udrželo vysoký standard ochrany posádky a obdrželo všech pět hvězdiček, které mohlo za ochranu pasažérů dostat. Za ochranu dětí v autosedačce dostalo čtyři hvězdičky z pěti maximálních. V disciplíně ochrany chodců malý renault naopak propadl a vyvázl s pouhou jednou hvězdičkou.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

,