Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý-velký Mercedes do penze, nový letos na podzim

  10:40aktualizováno  10:40
Jedno z nejinovativnějších aut 90. let sice stále přitahuje zájem kupců, sedm let výroby je ale i na nadčasové tvary "áčka" dost. Samotná automobilka dozajista cítí, že přišel čas změny. I přes problematické jízdní vlastnosti se původní malý "MPV-Mercedes" nad očekávání ujal. Neoficiální obrázky naznačují, že ani nástupce nebude z nejošklivějších.

Díky "chytrému" interiéru a promyšlené konstrukci se stal oblíbeným společníkem jak ženě s hordou nákupních tašek, tak celé rodině při nedělním výletě.

***
Test Mercedesu A ve verzi Long si přečtěte TADY.
***

Malý-velký vůz se hvězdou ve znaku se musí přizpůsobit novým požadavkům trhu a s faceliftem nevystačí. Proto se už můžeme těšit na podzim letošního roku, kdy by si mělo zbrusu nové "áčko" odbýt premiéru. Má být ještě variabilnější a sportovnější než předchůdce.

Očekávat můžeme opět "dlouhou" a "krátkou" verzi. Mimo to se ale prý počítá i se sportovněji zaměřenou třídveřovou verzí jakési MPV-kupé. S třídveřovým MPV naposledy příliš neuspěl Renault (nutno přiznat, že model avantime mířil přeci jen o dost výše), uvidíme jak se zadaří "hvězdičce ze Stuttgartu".

Co se rozměrů týče, nové "áčko" samozřejmě povyroste, ze stávajících 358 na 380 centimetrů. Krátká verze se tak délkou přiblíží "staré" verzi long (378 cm), bude však lépe uspořádaná v interiéru.

Na dostupných obrázcích vypadá zepředu dynamičtěji než předchůdce. Na bočním tvarování se toho, až na "skloubení" posledního sloupku a okna, moc nezměnilo. Záď naopak působí velmi komplikovaně. Především zakomponování světel, snažících se zachytit velké množství křivek karoserie, působí násilně. Problematické to bude, zdá se, se vstupem do kufru - na obrázku se jeví jako velmi úzký.

Sedm motorů
S manuální šestistupňovou převodovkou, případně s bezestupňovým automatem CVT, budou spolupracovat 4 benzinové motory a 3 commonrailové diesely.

Oproti stávající nabídce by měla být škála motorů notně "překopaná". Benzínové motory by měly začínat na 90 koňové (66 kW) "jedna-pětce" se 135 Newtonmetry kroutícího momentu. Následovat bude motor 1,7 litru 116 koní (85 kW), 155 Nm. Třetí (a pro začátek nejsilnější) bude dvoulitr s výkonem 136 koní (100 kW) a 155 Nm. V průběhu roku 2005 pak dvoulitr dostane ještě přeplňování. Motor se 193 koňmi (141 kW) bude dávat maximální kroutící moment 280 Nm.

Vyznavači nafty budou vybírat z několika výkonových verzí motoru o objemu dva litry. Nejslabší bude mít výkon 82 koní (60 kW) a 180 Nm, nejsilnější pak 140 koní (102 kW) a 300 Nm. Mezi ně se zařadí ještě 109 koňový agregát (80 kW) s maximálním kroutícím momentem 250 Nm.

Neoficiálních obrázků nového Mercedesu třídy A koluje už více, všechny jsou si ale dosti podobné. Ve fotogalerii najdete některé z nich.

Mercedes A

Mercedes A: Očekávat můžeme opět "dlouhou" a "krátkou" verzi. Mimo to se ale prý počítá i se sportovněji zaměřenou třídveřovou verzí jakési MPV-kupé.

Autoři: ,






Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.