Malý-velký Mercedes do penze, nový letos na podzim

  • 10
Jedno z nejinovativnějších aut 90. let sice stále přitahuje zájem kupců, sedm let výroby je ale i na nadčasové tvary "áčka" dost. Samotná automobilka dozajista cítí, že přišel čas změny. I přes problematické jízdní vlastnosti se původní malý "MPV-Mercedes" nad očekávání ujal. Neoficiální obrázky naznačují, že ani nástupce nebude z nejošklivějších.

Díky "chytrému" interiéru a promyšlené konstrukci se stal oblíbeným společníkem jak ženě s hordou nákupních tašek, tak celé rodině při nedělním výletě.

***
Test Mercedesu A ve verzi Long si přečtěte TADY.
***

Malý-velký vůz se hvězdou ve znaku se musí přizpůsobit novým požadavkům trhu a s faceliftem nevystačí. Proto se už můžeme těšit na podzim letošního roku, kdy by si mělo zbrusu nové "áčko" odbýt premiéru. Má být ještě variabilnější a sportovnější než předchůdce.

Očekávat můžeme opět "dlouhou" a "krátkou" verzi. Mimo to se ale prý počítá i se sportovněji zaměřenou třídveřovou verzí jakési MPV-kupé. S třídveřovým MPV naposledy příliš neuspěl Renault (nutno přiznat, že model avantime mířil přeci jen o dost výše), uvidíme jak se zadaří "hvězdičce ze Stuttgartu".

Co se rozměrů týče, nové "áčko" samozřejmě povyroste, ze stávajících 358 na 380 centimetrů. Krátká verze se tak délkou přiblíží "staré" verzi long (378 cm), bude však lépe uspořádaná v interiéru.

Na dostupných obrázcích vypadá zepředu dynamičtěji než předchůdce. Na bočním tvarování se toho, až na "skloubení" posledního sloupku a okna, moc nezměnilo. Záď naopak působí velmi komplikovaně. Především zakomponování světel, snažících se zachytit velké množství křivek karoserie, působí násilně. Problematické to bude, zdá se, se vstupem do kufru - na obrázku se jeví jako velmi úzký.

Sedm motorů
S manuální šestistupňovou převodovkou, případně s bezestupňovým automatem CVT, budou spolupracovat 4 benzinové motory a 3 commonrailové diesely.

Oproti stávající nabídce by měla být škála motorů notně "překopaná". Benzínové motory by měly začínat na 90 koňové (66 kW) "jedna-pětce" se 135 Newtonmetry kroutícího momentu. Následovat bude motor 1,7 litru 116 koní (85 kW), 155 Nm. Třetí (a pro začátek nejsilnější) bude dvoulitr s výkonem 136 koní (100 kW) a 155 Nm. V průběhu roku 2005 pak dvoulitr dostane ještě přeplňování. Motor se 193 koňmi (141 kW) bude dávat maximální kroutící moment 280 Nm.

Vyznavači nafty budou vybírat z několika výkonových verzí motoru o objemu dva litry. Nejslabší bude mít výkon 82 koní (60 kW) a 180 Nm, nejsilnější pak 140 koní (102 kW) a 300 Nm. Mezi ně se zařadí ještě 109 koňový agregát (80 kW) s maximálním kroutícím momentem 250 Nm.

Neoficiálních obrázků nového Mercedesu třídy A koluje už více, všechny jsou si ale dosti podobné. Ve fotogalerii najdete některé z nich.

Mercedes A

Mercedes A: Očekávat můžeme opět "dlouhou" a "krátkou" verzi. Mimo to se ale prý počítá i se sportovněji zaměřenou třídveřovou verzí jakési MPV-kupé.

,