Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Manekýn do bahna: nové Audi Q3

aktualizováno 
Audi Q3 obsadí pozici nejmenšího SUV ingolstadtského výrobce. Malý teréňák je blízkým příbuzným tiguanu od VW, ale v luxusnějším provedení, se silnějšími motory a samozřejmě bohatší výbavou.

Mezi kompaktními sportovně užitkovými vozidly (SUV) bude nové Audi Q3 patřit mezi manekýny. Dynamický design s výraznou maskou ale není ničím novým. Zřetelně se podobá studii Audi Cross Coupe, kterou výrobce představil na autosalonu v Šanghaji už před čtyřmi lety (!).

Audi Q3

Novinka je vzdáleným příbuzným populárnímu modelu Volkswagen Tiguan, ovšem v luxusnějším provedení a jen s omezenou nabídkou silnějších motorů.

Výrobce prozradil německou cenu Q3. Základní model se slabším dvoulitrovým turbodieselem a pohonem jen jedné nápravy bude v základním provedení stát 29 900 eur, tedy asi 735 000 korun.

Pro porovnání, tiguan se stejným motorem a pohonem jedné nápravy stojí 590 000 korun a nejlevnější model je pak ještě o 120 000 korun levnější. Prodej začne na vybraných trzích v červnu letošního roku.

Audi Q3

Audi se chlubí, že nové Q3 rozhodně není obtloustlé SUV. Základní model má hmotnost pod 1 500 kilogramů, mimo jiné díky hliníkové kapotě a části zadních dveří. Rozměry nového audi bez zrcátek a bez střešních lišt jsou 4 385 × 1 831 × 1 590 milimetrů. Automobilka se také pochlubila velikostí kufru, který bude mít v základu 460 litrů a maximálně 1 365 litrů v případě sklopených zadních sedadel.

Design je především sportovní, z fotografií auto vypadá spíše jako přizvednuté kombi ve stylu Audi Allroad, jen je kratší. Světlá výška je u základních šestnáctipalcových kol 17 centimetrů, což je průměrná hodnota.

Audi Q3

Dynamicky působí novinka především zepředu. Vládne jí tradiční velká maska, tentokrát ale ostřeji řezaná s jasnými konturami šestiúhelníku. S tvarem masky ladí přední světla s diodovým denním svícením, xenony a trubicovým orámováním světel ze tří stran. Diodová jsou pak i povedená zadní světla.

Celkově novinka nezapře klasický Audi styl a zároveň mohutnější stavbu charakteristickou pro kategorii SUV. Populární oplastování je ale decentní a omezuje se na tenký pruh na spodní hraně dveří, lem podběhů a plasty vespod předního i zadního nárazníku. V případě některých barev karoserie pak nejsou téměř patrné.

Audi Q3

Decentní interiér zaujme výklopnou navigací a povedenými tvary výdechů ventilace a rámečků reproduktorů. Jejich přibližně kosočtvercový tvar vytváří jeden z hlavních prvků interiéru. Nutno podotknout, že zatím jsou k dispozici jen fotografie interiéru vyšších výbav.

Výbava bude bohatá, ale především její příplatková část. Výrobce vyzdvihuje audiosystém Bose s podsvícenými reproduktory vpředu, navigací s pevným diskem a do budoucna i s integrovaným mobilem včetně Bluetooth a wi-fi hotspotem pro připojení k internetu.

Audi Q3 budou pohánět výhradně dvoulitrové přeplňované motory: dva benzinové a dva naftové. Nejslabší z nich, diesel s výkonem 103 kW se ale do prodeje dostane až později. Zpočátku si tak zájemci mohu zvolit silnější TDI s výkonem 130 kW či benziny TFSI s výkonem 125 či 155 kW. Nejslabší diesel bude k mání jen s pohonem přední nápravy, k dalším motorům se bude montovat pohon všech kol Haldex. Nejsilnější varianty dostanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic, slabší motory budou k mání s šestistupňovým manuálem.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.