Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnebezpečnější místo českých silnic je křižovatka na Mladoboleslavsku

  12:17aktualizováno  12:17
Nejrizikovějším místem v Česku byl pro řidiče v letech 2012 až 2014 sjezd ze silnice E65 za vsí Bezděčín jižně od Mladé Boleslavi, respektive křižovatka, která tuto komunikaci propojuje se silnicí I/16. Vyplývá to z žebříčku nejčastějšího výskytu dopravních nehod, jejichž důsledkem bylo těžké zranění, nebo úmrtí.

Tragická nehoda u Bezděčína na Mladoboleslavsku (26.9.2013) | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Sestavila jej pojišťovna Allianz, jejíž automapa vychází z údajů policejní databáze dopravních nehod (mapa rizikových míst zde).

V posledních třech letech se na tomto místě v katastru obce Nepřevázka staly čtyři vážné nehody s jedním úmrtím a čtyřmi těžkými zraněními. Celkem šlo o 12 havárií různého stupně závažnosti.

Křižovatka u obce Nepřevázka je podle studie Allianz nejrizikovějším místem...

Křižovatka u obce Nepřevázka je podle studie Allianz nejrizikovějším místem českých silnic

Následuje nebezpečný úsek v katastru Chomutova. Na silnici I/13 mezi Chomutovem a Jirkovem se v letech 2012 až 2014 stalo celkem 11 nehod, z toho čtyři vážné. Třetím nejkritičtějším místem je silnice I/43 v okrese Blansko. V pozvolné zatáčce v katastru obce Krhov se ve zkoumaném období staly tři vážné nehody a šest nehod celkem.

V daném období dopadl nejhůře Ústecký kraj. V nejnebezpečnější dvacítce obsadil čtyři místa, dvě z nich jsou v první desítce. Po třech příčkách obsadily kraje Středočeský a Královéhradecký, dvě obzvlášť kritická místa se našla v Jihomoravském a Jihočeském kraji. Liberecký a Karlovarský kraj se v tabulce nejrizikovějších míst neobjevily.

Převážná většina nehod se podle statistiky stala ve dne, na suché vozovce a viníkem byl řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu. „Tyto charakteristiky se dlouhodobě nemění,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu, brněnské projekční kanceláře pro dopravní a inženýrské stavby, která se na vzniku Allianz Automapy podílí.

V osmi nebezpečných lokalitách se všechny nehody, nebo převážná většina z nich stala o víkendu. Rizikovost noční jízdy se naopak v souvislosti s konkrétními lokalitami nepotvrdila. Jen na třech místech se všechny, nebo alespoň polovina havárií stala v nočních hodinách.

Vliv naopak má déšť. Dohromady 42 prošetřovaných nehod se stalo za mokra, v pěti úsecích tvořily nehody za deště minimálně polovinu případů, tak tomu bylo i v nejrizikovějším místě poblíž Mladé Boleslavi. Ze 142 zařazených nehod šlo ve 28 případech o sražení chodce, tato charakteristika zcela převažovala v osmi rizikových lokalitách.

„Žebříček vznikl na základě analýzy veškerých typů nehod – dvou či více aut, ale třeba i srážek s pevnou překážkou nebo srážek s chodci. Ti hráli od roku 2012 smutnou roli v téměř 30 případech zkoumaných havárií,“ uvádí Roman Ventura z Allianz nadačního fondu, jenž projekt zaštiťuje.

Analýza vychází z veřejně přístupné databáze s lokalizací všech dopravních nehod v ČR evidovaných Policií ČR. Podmínkou pro zařazení konkrétního místa do statistiky jsou aspoň dvě na sobě navzájem nezávislé dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo smrtí, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než 100 metrů. Tak bylo během posledních tří let (2012 - 2014) vytipováno 62 rizikových lokalit se 142 vážnými nehodami.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.