Diskuze
Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku
Děkujeme za pochopení.
Š50i41m85o65n 88M16a16r24t73y83n66e11k
Proč myslíte?
Ano, následující Dakar bude testovací, ale do budoucna to může být cesta. Elektromotor může přidat výkon v pasážích, kde již spalovací motor je na maximu.
S44t98a34n14i15s47l96a46v 28L57á23t18a67l
Ono to nebude tak horké ...
Při stejném výkonu diesel.motoru musí auto vézt závaží (elektromotor i akumulátory něco váží). Podobně by to bylo třeba u velkého setrvačníku (při deceleraci se roztáčí, při akceleraci přes převod odevzdává výkon zpět. Prostě závaží navíc ...
Snížení průměrné spotřeby bych tak růžově neviděl . Co se ušetří při brzdění, se vyplýtvá při zvýšení spotřeby díky vyšší váze auta .
Možná auto bude mít lepší rozložení zatížení kol (aku a el.motory vzadu) a rychleji bude vyjíždět krátké kopečky.
D76r37a83h67o43m32í68r 86S94t62r74o86u27h84a60l
Těch baterek tam nebude moc. A jestli tam budou mít dost silné elektromotory, které zvýší poměr váha/výkon, tak se to vyplatí.
A55d26a59m 50Ž34í53d88e96k
Už tady byly tisíci koňské kamiony a zásadní nevýhoda byla, že posádka vydržela jen pár ročníku, a pak je rodina chodila oplakávat na hřbitovy
U kamionů bych byl s tím zvyšováním akcelerace a zkracování brzdných drah opatrný, furt je to hromada tun těžký stroj a fyzika je neuprosná
A81d15a65m 32Ž52í13d95e26k
Viz DAFy na konci 80. let, s rychlostí daleko přes 200km/h, a běžné předjíždějící osobní závodní vozy
M21a95r57t77i22n 38P64l89z38á66k
Vyhodu by tohle reseni mohlo mit ve vyssich nadmorskych vyskach, kde vykon djeselu dost klesa. Ale je otazkou, jestli nejake vysky v Saudske Arabii vubec budou
S89t72a71n75i32s21l55a79v 70L41á76t81a42l
U turbomotorů (třeba TATRA) výkon ve vyšších nadmořských výškách moc neklesá. Pravděpodobně jen v nízkých otáčkách, kdy turbo dává malý tlak ...
K56a94r28e21l 88S10o92c55h17ů57r87e11k
Celkem rozumný argumenty, až na tu uhlíkovou stopu. Závod kamionů je z podstaty prázdné pálení nafty, takže se tvářit, že ji pálí víc ekologicky, je kravina. Je to zábava, je to sport a o ekologii se nemá cenu bavit. Jestli jim jde o uhlikovou stopu a ochranu broučků na cestě, tak ať zůstanou doma. Jinak mě ale zajímá, jestli bude elektropodpora výhodou, když to v reálu vlastně nebude znamenat váhu navíc.
M79i10r36e95k 85G97a79j16e12r
Dobre vysvetlil vyhody hybridniho pohonu, kteremu se tady lide na diskusich dlouho vysmivali s tim, ze samotny diesel je lepsi.
O66n54d61ř83e63j 98Č63a60p46k23a
Oni mají maličko výhodu v tom, že jejich hybridní systém "nic" neváží (přesněji řečeno, jinak by tam museli narvat železné závaží, aby se dostali na minimum co povolují technické předpisy). U normálního auta už je potřeba uvažovat i o tom, abych pak v některých jízdních režimech nevozil zbytečně hromadu baterií (ale takovéhle řešení spíš ve stylu KERS v závodních autech tam IMHO dává smysl velký, ve městě hodně pomůže a na dálnici prakticky neuškodí).
M65a47r37t40i85n 80H15u41d87e73c95e68k
Vse co popsal super, jedine co bych mohl trosku plomizovat je ta zivotnost v jemnem.pusku, rad bych vedel jak to vse budou izolovat. A jak pripadne opravovat.
Dalsi vec co me dost rozesmala je hrani na ekologickou vlnu.u dakarskeho specialu. Fakt bomba. hahaha.
Š19i76m80o97n 84M61a64r22t92y82n32e42k
MKR je v kategorii kamionů na Dakru technologická špička. Jako jediný mají automatickou převodovku, která je spolehlivá a nemá velké ztráty výkonu. K lepším výsledkům jim chybí trochu větší spolehlivost a hlavně kvalitní piloti.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...