Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

  13:54aktualizováno  13:54
Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Marka Fieldse nahradí podle Bloombergu James Hackett, vedoucí oblasti moderních technologií (Smart Mobility). Větší roli dostane prý také James Farley, prezident společnosti Ford pro Evropu, Blízký východ a Afriku. Informaci potvrdily i agentury AP a New York Times, samotný Ford se však zatím nevyjádřil. Oficiálně uvedl pouze: „Zůstáváme zaměřeni na náš plán dlouhodobého a ziskového růstu. Na spekulace neodpovídáme.“

Fields investoval velké peníze do vývoje autonomních vozů, zatímco aktuální prodej současných aut zaostával za očekáváním akcionářů. Ti byli nespokojeni jak s příjmy, tak s vývojem cen akcií. Údajně proto zpochybnili správnost Fieldsovy strategie investovat tolik prostředků do autonomních vozů a do elektromobilů. Fields převzal funkci v roce 2014 od Alana Mullallyho, cena akcií společnosti Ford od té doby klesla téměř o 40 procent.

Jeho nástupce James Hackett (62 let), bývalý generální ředitel výrobce kancelářského nábytku Steelcase, nastoupil k Fordu v roce 2013, loni se ujal řízení nově zřízené divize Ford Smart Mobility.

Forbes rovněž uvedl, že o funkci přišel i Ray Day, vedoucí komunikace Fordu, kterého nahradí Mark Truby, který v současné době řídí komunikaci Ford Asia-Pacific.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.