Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Martina Kociánová nesmí v autě poslouchat operu

  9:57aktualizováno  9:57
Moderátorka televizního zpravodajství stanice Prima je známá svou paralelní rolí operní a muzikálové pěvkyně. Sama tvrdí, že se nemůže nové písně v autě učit, protože se u toho moc rozvášní!
Ale kompaktní disk si přece poslechnout můžete, ne?
Raději moc ne. Já se do poslechu tak zaberu a třeba nějaká krásná árie tragické operní postavy mě natolik dojme, že jsem s to za volantem začít slzet. A to je moc špatné na řidičskou koncentraci.

Jezdíte hodně?
Dá se říct, že od roku 1997, kdy jsem složila řidičské zkoušky, jsem z auta už nevystoupila.

Kolik najedete za rok?
Jezdím hodně. Kolem třiceti tisíc kilometrů to určitě bude. Ujela jsem třeba i Paříž téměř na otočku. Jedni známí totiž přiletěli do Evropy z USA, ale do Čech už by se nedostali, takže jsem jela za nimi já. Prostě jsem je moc chtěla vidět. A pak samozřejmě ty kilometry naskakují.

Čím jezdíte?
Mám Citroën Xsara. Měla jsem vždycky jenom citroëny. A ještě se dá říct, že jsem tmavě zelený citronář. Nikdy jsem jinou značku a jinou barvu auta neměla.

To se týkalo i prvního vozu?
Jasně! Byl to Citroën Saxo a kupovala jsem ho měsíc předtím, než jsem dostala řidičský průkaz. To byla komická situace, když jsem si sama své první auto nemohla od prodejce odvézt...

Jste dobrý šofér?
Jsem přece jen dost skromná na to, abych to o sobě jen tak řekla. Ale myslím, že jezdím celkem dobře.

Rozčilíte se někdy za volantem?
Někdy dokonce nadávám. Takovým tím divokým italským stylem. Občas taky gestikuluji: klepu si na čelo! Ale nejsem taková, že bych dělala na silnici naschvály.

A ostatní vám je dělají?
Jednou jsem čekala trpělivě a poctivě, až se uvolní jediné parkovací místo široko daleko. A když jsem tam už už najížděla, tak mě jeden člověk rychle podjel a zaparkoval tam. Místo abych křičela nebo mu šla tlouct do blatníku, najednou jsem se rozbrečela. Mně to přišlo tak strašně podlé, nespravedlivé...

Je pro vás auto jenom dopravní prostředek?
Je to moje mikroklima, místo, kde jsem chvíli sama. Prostor, kde nemusím s nikým mluvit. Proto třeba ani neberu stopaře.

Máte ráda rychlost?
Já vím, chcete se ptát, jestli dostávám pokuty? A jestli je platím?

Kdysi jsem dostala pokutu a jednou, vzpomínám si, mě policie napomínala. Ale žádný závodník opravdu nejsem.

Ani když to třeba na dálnici vysloveně svádí? Třeba i když spěcháte?
Jezdím - snažím se - podle předpisů. Doopravdy!

Je to zkušenostmi?
Je to tím, že prostě čím víc jezdím, mám za to, že se průměrná úroveň českých řidičů horší. A protože platí, že příklady táhnou, nechci opakovat chyby nebo špatné způsoby jiných.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.