Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati chystá lekci meteorologie. Ghibli zdědí podvozek mercedesu

  16:06aktualizováno  16:06
Nové maserati dostane podvozek zděděný po mercedesu a turbodiesel. Tak strašné, jako to zní, to ale nebude. Podvozek budou samozřejmě ladit ostří hoši z vývojového týmu urozené italské značky. A použitá platforma na to zničující vliv mít nemusí.

Koncept Maserati Kubang dá vzniknout prvnímu SUV v historii značky jménem Levante. | foto: Maserati

Použít platformu Chrysleru 300 a tedy i Lancie Themy, která pochází z dob partnerství Daimleru s Chryslerem, tedy nemusí být na škodu. A kromě brnivého dieselu mohou kupci sáhnout po charakterním osmiválci od Ferrari.

Italská značka s neptunovým trojzubcem ve znaku chystá hned dva nové modely, pro které už má vybraná jména. Zajímavá jsou z pohledu meteorologa i znalce historie automobilky.

Babyquattroporte a teréňák

Že se v Modeně chystá nový model mířící pod velké Maserati Quattroporte, se už oficiálně ví dlouho. Na pařížském autosalonu nový model mířící proti BMW 5 a Jaguaru XF odhalil i své jméno. V Modeně sáhli do archivu a vytáhli název dvou modelů z šedesátých a první poloviny devadesátých let Ghibli.

Společně s tím prozradili v Paříži také jméno připravovaného SUV, bude to Levante (všechny významy slova v rámečku). To se představí v roce 2014, kdy bude Maserati slavit sto let existence. Jeho podoba je víceméně jasná, naznačil ji koncept Kubang, představený loni koncem léta na autosalonu ve Frankfurtu. Maserati Kubang si prohlédněte zde

Levante

italské slovo má více významů

Slovo levante označuje v italštině obecně východ (světovou stranu). Nebo také stranu, kde vychází slunce.

Levante je ale také jméno slabého středomořského větru, který fouká z východu na západ. Přináší čerstvý a vlhký vzduch na italská pobřeží, občas donese mlhu a srážky. Levante vzniká v oblasti Baleárských ostrovu, směrem na východ nabírá na síle a nejintenzivněji fouká u Gibraltaru.

Pojmem Levante však Italové označují také východní středomoří, oblast mezi Malou Asií a Afrikou (opačnou stranu Arabského poloostrova). Česky je to "Levanta".

V případě Maserati má levante ovšem ještě další význam. V boloňské ulici Via Emilia Levante sídlila firma bratrů Alfiera, Binda, Carla, Ettoreho a Ernesta, kteří značku s trojzubcem ve znaku založili.

Italský autoblog zjistil o ghibli nové informace. Už se ví, že se kvůli němu nové quattroporte, jehož premiéra je naplánovaná na začátek příštího roku na autosalon do Detroitu, posune výš: bude luxusnější, větší a možná o něco usedlejší než aktuálně vyráběný chuligán.

Ghibli bude pro automobilku velmi důležitý, protože vstoupí do segmentu, kde je už teď velký nával. Představit se má koncem příštího roku a ceny by měly startovat kolem částky 60 tisíc eur (1,5 milionu korun).
 
Platformu Mercedesu E W210 z devadesátých let, kterou dodnes využívá Chrysler 300 a Lancia Thema, u Maserati výrazně zmodifikují a pod kapotu se nastěhují vidlicové šesti- a osmiválce. Základem má být přeplňovaný šestiválec s přímým vstřikováním a výkonem 390 koní.

Osmiválec si vypůjčí vývojáři od Ferrari. Půjde o stejný motor, který dostane i nové quattroporte, ovšem se sníženým výkonem. Podle neoficiálních informací má mít objem 3,8 litru a výkon kolem 490 koní.

Benzinový šestiválec má mít něco společného s aktuálním motorem Pentastar od Chrysleru, z velké části to bude úplně nový motor vyvinutý pod hlavičkou Maserati. Tento přeplňovaný motor mají využít i další značky společenství Fiatu a Chrysleru. Rády za něj budou hlavně Alfy Romeo, které se snad konečně dostanou na severoamerický trh, kde budou velkoobjemový motor vyžadovat.

Do nabídky se má dostat i turbodiesel, který bude nejslabším motorem pro ghibli. Jedinou převodovkou pro baby-quattroporte má být osmistupňový automat od ZF.

Fotogalerie

Třetí generace Ghibli

První i druhá generace byla na rozdíl od chystaného čtyřdveřového sedanu dvoudveřová. První osmiválcové ghibli se ve verzi kupé i kabrio vyrábělo v letech 1967 až 1973. Druhé už bylo jen kupé, vyrábělo se v letech 1992 až 1997 a vycházelo z Maserati Biturbo.

I ghibli znají znalci meteorologie. Je to teplý vítr, který vane od Afriky k Evropě. Nejvíc sil má na jaře a na podzim, vysušuje vzduch, zvedá prach ze severoafrického pobřeží a vyvolává bouřky ve středomoří. Ghibli mu říkají v Libyi, jinde ho znají jako scirocco.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.