Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati: kabriolet, který si může koupit jen cvok...

  21:46aktualizováno  21:46
To auto má celkem nenápadnou perleťově šedou barvu a je jen něco málo přes metr vysoké. Jmenuje se Maserati MC12. Je to nejdražší sériově vyráběné auto na světě, stojí 22 milionů korun. Jeho majitelem je český podnikatel Richard Chlad, který vydělává na hracích automatech a dalších odrůdách hazardních her.

„Takové auto si může koupit jen cvok,“ říká sám o sobě vysoký muž, který má v garáži i další luxusní sportovní vozy.

„Například jedno Ferrari Maranello nebo lamborghini,“ upřesňuje Zdeněk Holubovský, který v Česku značky Ferrari a Maserati prodává a mezi jehož zákazníky bývalý automobilový závodník Chlad patří.

***

Vlastníci takových skvostů na čtyřech kolech o svých vozech neradi moc mluví. Jen MF DNES poskytl čerstvý majitel Richard Chlad odpovědi na několik otázek.

Nač potřebuje člověk takovéhle auto?

To je fandovství a adrenalin. Já jsem léta jezdil závody a od mládí jsem inklinoval k rychlým autům. Jak mi tak časem bylo přáno, tak jsem si začal dopřávat opravdu rychlé vozy.

Čtěte: Nejdražší auto světa jezdí i v Česku

Aby značce Maserati nebylo líto, že její sestra v koncernu Fiat, Ferrari, má královský model Enzo, zrodilo se Maserati MC12 ...VÍCE

Vy ale už máte lamborghini, ferarri a ještě pár jiných rychlíků...

To je pravda, ale to prostě nejde zastavit, to je nekonečný. Jak k tomu jednou přičichnete, chcete pořád rychlejší auto. Začal jsem s třistakoňovými amerikami, pak amerika čtyři sta sedmdesát koní, pak Ferarri Maranello pět set čtyřicet koní... nic pro mě už není dost silný.

Prý jste vystěhoval už z garáže všechny mercedesy. Proč?

To je pravda. Přišel jsem na to, že na světě je plno lepších aut.

Maserati MC12 je nejlepší?

Teď určitě. Jen mě zaskočilo, že vůbec nemá ani malý kufr a není kam složit střechu. Takový auto si může koupit jen cvok... (smích)

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.