Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Klenot za 10 let ztrojnásobil cenu, stojí 60 milionů

aktualizováno 
Je to jedna z perel českých garáží. Richard Chlad vystavil své Maserati MC12 na autosalonu Autoshow v pražských Holešovicích. Auto, které vzniklo jen v padesáti kusech, se ukazuje také jako skvělá investice.

Maserati MC12, Autoshow Praha 2016 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Asi nejslavnějším a nejvzácnějším maserati posledních desetiletí a jedním z NEJ italských aut vůbec je snový supersport MC12. Rozhovor s majitelem českého kousku čtěte zde.

Auto používá techniku kultovního Ferrari Enzo. Pohání ho šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 630 koní uložený před zadní nápravou. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.

Oproti Enzu má MC12 větší rozměry, délka je 5 143 mm, šířka 2 096 mm a výška 1 205 mm. O design vozu se postaral Frank Stepheson, který tak po 37 letech vrátil Maserati závodní vůz.

Fotogalerie

Auto má odnímatelnou střechu, kterou však musí majitel nechávat v garáži.

„S výrobou MC12 začali v továrně Maserati v roce 2004, kdy vzniklo prvních 25 kusů a s výrobou pokračovali do roku 2005,“ popisuje Kateřina Trnková ze společnosti Scuderia Praha, která italskou automobilku na českém trhu zastupuje.

Vedle silniční verze vznikl i závodní sourozenec, který od roku 2005 na pět let ovládl závody sportovních vozů FIA GT.

„Cena tehdy odpovídala přibližně 22 milionům korun. V dnešní době je odhadovaná cena zhruba dvakrát až třikrát vyšší,“ doplňuje Kateřina Trnková. Dnes tak MC12 stojí až šedesát milionů.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.