Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to monstrum. Italové s tímto autem vzpomínají na slavné časy

aktualizováno 
Maserati 450 S Costin Zagato byl čtyřsetkoňový přízrak, ze kterého byli v Le Mans v roce 1957 všichni paf. Přezdívku „Monster“ mu vymyslel slavný závodník Stirling Moss, který ho tehdy krotil na závodní trati.

Zagato Maserati Mostro | foto: Zagato

Černý přízrak futuristicky oblých tvarů se vrací v novodobém podání. Karosárna Zagato vzdává závodnímu speciálu hold studií nazvanou Mostro.

Může vás zajímat

Maserati Ghibli Diesel 2014

Maserati Ghibli Diesel 2014

Cena 1.999.900,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Italsky je to „mostro“, anglicky „monster“, česky „monstrum“, každopádně je to jeden z nejparádnějších italských konceptů posledních let. Odvážný, agresivní, nezapomenutelný. Jeho tvůrcem je designér milánské karosárny Zagato, Japonec Nori Harada. Moderní kabát fluidních tvarů skrývá odkazy na původní „monstrum“. Nechybí typický prvek aut od Zagata, typická „zkrácená“ záď, kterému se říká „coda tronca“. Není to jen designérská manýra, vylepšuje to aerodynamiku.

Jen na vysvětlenou: jméno Costin v označení původního závodního speciálu z padesátých let patří Franku Costinovi, expertovi na aerodynamiku, který pomáhal monstrum pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans pro Mosse stavět.

Zagato Maserati Mostro

Černý závodní prototyp postavený na oslavu století značky Maserati se představil na nóbl akci u jezera Como, slavné Concorso d’Eleganza di Villa d’Este. Zagato staví a upravuje auta urozené stoleté automobilky už od třicátých let minulého století.

Vypusťte monstra do provozu

Stejně jako předchůdce je to závodní speciál, ale může vyrazit do provozu. Zagato chce postavit pět kusů, které zhomologuje i pro provoz na běžných komunikacích. Budou výhradně černé a červené. Všechny mají vzniknout do konce roku a už jsou vyprodané.

Fotogalerie

Karoserie i monokok, ve kterém sedí pilot, budou z karbonu, pomocné rámy nesoucí nápravy a motor budou ocelové. Atmosferický osmiválec 4,2 litru z Maserati GranTurismo se schová do dlouhé přídě, co nejdál za přední nápravu. Architektura ctí schéma transaxle, od podélně uloženého motoru se suchou skříní přenese kardan výkon k sekvenční šestistupňové převodovce uložené u zadní nápravy. Přibližně 420 koní výkonu nebude mít s tunu lehkým závodním speciálem moc práce.

Nápravy jsou tvořeny trojúhelníkovými rameny s odpružením systému push-rod. Devatenáctipalcové ráfky drží centrální matice, přední gumy mají rozměr 255/40, zadní 295/35.

A jak dopadlo původní monstrum v Le Mans v roce 1957? Po třiceti kolech musel Stirling Moss kvůli závadě odstoupit.

Maserati 450 Costin Zagato

Maserati 450 Costin Zagato




Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: BMW chystá čtyřdveřový supersport M8

BMW M8

Až do zahájení ženevského autosalonu BMW drželo v tajnosti koncept, který láká na chystanou řadu 8. Studie je...

Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

Audi A6

Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje,...

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

Jaguar I-Pace

Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace...

Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 71 668 km, diesel
540 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz