Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati Spyder má nového sourozence

  15:14aktualizováno  15:14
Po podzimním představení Spyderu na frankfurtském autosalonu plánují Italové výstavní prémiéru sourozence - Maserati Coupe. To se ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu a zároveň si ho budou moci prohlédnout i Kaliforňané při losangeleské autoshow. Společnost Maserati patřící do koncernu Fiat se tak po dlouhé pauze vrátí oficiálně na potenciálně velice atraktivní Severoamerický trh.

Už ve Spyderu bylo nedávno představeno několik zásadních inovací. Oproti dřívějšímu kupé 3200 GT, ze kterého Spyder vychází, byl odlehčen motor o 22 kilogramů a také došlo k významné změně ve specifikaci turbosoustrojí. To by nyní mělo mít méně razantnější nástup, ale jinak je přepracovaný osmiválcový motor o obsahu 4,2 litrů výkonnější. Nyní dosahuje až 287 kilowatt, i když byl mírně snížen točivý moment jednotky na 451 Nm. Stejný motor bude zasazován i do netrpělivě očekávaného Coupe.

Spyder a nyní i nové Coupé je vybaveno sekvenčním řazením s tlačítky pod volantem, což je stejné ústrojí, jako má Ferrari Modena F1. Řidičům se tak snáze podaří vcítit se do pocitů jezdců formule jedna, i když v - na první pohled - civilně vypadajícím voze. 

Výrobce již zveřejnil některé jízdní statistiky. Elegantní "kupéčko" vytvořené studiem Italdesign-Giugiaro by mělo zrychit z 0 na 100 km/h za méně jak pět sekund, maximální rychlost prý přesáhne 270 kilometrů za hodinu.

Maserati se snaží oslovit případné zákazníky i širokým výběrem barevných kombinací a to zejména v interiéru. Zde si nový majitel vozu může vybrat z 10 odstínů kůže či z pěti barev koberečků. Jak je vidět, italští designéři se snaží pro zámožného zákazníka udělat opravdu co nejvíce.

Vůz je samozřejmě prošpikován nejmodernější elektronikou. Samozřejmostí je elektronický senzor plynového pedálu (drive-by-wire), dále systémy elektronické kontroly jízdních režimů, které v interakci s řídící jednotkou hledají v každém momentu nejoptimálnější chod motoru.

 

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Čech pečuje o vůz mistra světa rallye. Ogierovi radí a nastavuje mu auto

V rallye týmu pětinásobného mistra světa Sébastiena Ogiera pracuje jako „car...

Leze po skalách, má rád fotbal a když má chvilku, tak doma, kousek od Kyjova, pomáhá na vinohradu a ve sklípku....

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz