Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati Spyder má nového sourozence

  15:14aktualizováno  15:14
Po podzimním představení Spyderu na frankfurtském autosalonu plánují Italové výstavní prémiéru sourozence - Maserati Coupe. To se ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu a zároveň si ho budou moci prohlédnout i Kaliforňané při losangeleské autoshow. Společnost Maserati patřící do koncernu Fiat se tak po dlouhé pauze vrátí oficiálně na potenciálně velice atraktivní Severoamerický trh.

Už ve Spyderu bylo nedávno představeno několik zásadních inovací. Oproti dřívějšímu kupé 3200 GT, ze kterého Spyder vychází, byl odlehčen motor o 22 kilogramů a také došlo k významné změně ve specifikaci turbosoustrojí. To by nyní mělo mít méně razantnější nástup, ale jinak je přepracovaný osmiválcový motor o obsahu 4,2 litrů výkonnější. Nyní dosahuje až 287 kilowatt, i když byl mírně snížen točivý moment jednotky na 451 Nm. Stejný motor bude zasazován i do netrpělivě očekávaného Coupe.

Spyder a nyní i nové Coupé je vybaveno sekvenčním řazením s tlačítky pod volantem, což je stejné ústrojí, jako má Ferrari Modena F1. Řidičům se tak snáze podaří vcítit se do pocitů jezdců formule jedna, i když v - na první pohled - civilně vypadajícím voze. 

Výrobce již zveřejnil některé jízdní statistiky. Elegantní "kupéčko" vytvořené studiem Italdesign-Giugiaro by mělo zrychit z 0 na 100 km/h za méně jak pět sekund, maximální rychlost prý přesáhne 270 kilometrů za hodinu.

Maserati se snaží oslovit případné zákazníky i širokým výběrem barevných kombinací a to zejména v interiéru. Zde si nový majitel vozu může vybrat z 10 odstínů kůže či z pěti barev koberečků. Jak je vidět, italští designéři se snaží pro zámožného zákazníka udělat opravdu co nejvíce.

Vůz je samozřejmě prošpikován nejmodernější elektronikou. Samozřejmostí je elektronický senzor plynového pedálu (drive-by-wire), dále systémy elektronické kontroly jízdních režimů, které v interakci s řídící jednotkou hledají v každém momentu nejoptimálnější chod motoru.

 

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.