Maserati Spyder má nového sourozence

Po podzimním představení Spyderu na frankfurtském autosalonu plánují Italové výstavní prémiéru sourozence - Maserati Coupe. To se ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu a zároveň si ho budou moci prohlédnout i Kaliforňané při losangeleské autoshow. Společnost Maserati patřící do koncernu Fiat se tak po dlouhé pauze vrátí oficiálně na potenciálně velice atraktivní Severoamerický trh.

Už ve Spyderu bylo nedávno představeno několik zásadních inovací. Oproti dřívějšímu kupé 3200 GT, ze kterého Spyder vychází, byl odlehčen motor o 22 kilogramů a také došlo k významné změně ve specifikaci turbosoustrojí. To by nyní mělo mít méně razantnější nástup, ale jinak je přepracovaný osmiválcový motor o obsahu 4,2 litrů výkonnější. Nyní dosahuje až 287 kilowatt, i když byl mírně snížen točivý moment jednotky na 451 Nm. Stejný motor bude zasazován i do netrpělivě očekávaného Coupe.

Spyder a nyní i nové Coupé je vybaveno sekvenčním řazením s tlačítky pod volantem, což je stejné ústrojí, jako má Ferrari Modena F1. Řidičům se tak snáze podaří vcítit se do pocitů jezdců formule jedna, i když v - na první pohled - civilně vypadajícím voze. 

Výrobce již zveřejnil některé jízdní statistiky. Elegantní "kupéčko" vytvořené studiem Italdesign-Giugiaro by mělo zrychit z 0 na 100 km/h za méně jak pět sekund, maximální rychlost prý přesáhne 270 kilometrů za hodinu.

Maserati se snaží oslovit případné zákazníky i širokým výběrem barevných kombinací a to zejména v interiéru. Zde si nový majitel vozu může vybrat z 10 odstínů kůže či z pěti barev koberečků. Jak je vidět, italští designéři se snaží pro zámožného zákazníka udělat opravdu co nejvíce.

Vůz je samozřejmě prošpikován nejmodernější elektronikou. Samozřejmostí je elektronický senzor plynového pedálu (drive-by-wire), dále systémy elektronické kontroly jízdních režimů, které v interakci s řídící jednotkou hledají v každém momentu nejoptimálnější chod motoru.