Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalonfotka týdne: Ostrý civic, na kterém vidíte, že nic nevidíte

aktualizováno 
Takové auto se na autosalonech často nevidí. Honda přivezla do Ženevy maskovaný prototyp, který brousí okruh Nürburgring a testuje úpravy nejostřejšího civicu. Dnes už vypadá chystaný Civic Type-R zase trochu jinak a chystá se na oficiální představení, které by se mělo odehrát přibližně za rok touto dobou.

Maskovaný prototyp Hondy Civic Type-R na autosalonu v Ženevě | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Civic Type-R má být nejostřejším hatchbackem s pohonem předních kol, motoráři nasadili na benzinový dvoulitrový čtyřválec přeplňování, kterým se chtějí dostat k výkonu okolo tří set koní. To je u Hondy převrat, japonská automobilka je totiž proslavená točivými atmosferickými benzinovými motory.

Fotogalerie

Hlas cirkulárky do výšin vytočeného motoru, na který hondisté přísahají, s příchodem turba trochu zhrubne, ale na výkony to má mít vliv jen pozitivní.

I přes maskování je vidět, že nový Type R dostane agresivnější vzhled díky spojlerům a dalším aerodynamickým doplňkům. Už základní civic má skvělou aerodynamiku, danou z velké části i tím velmi podivným designem. Vděčí mu i za dobrou spotřebu. Ale křídlo na zádi Type R má jiný úkol: vylepšit stabilitu ve vysokých rychlostech.

Může se hodit

Líbí se vám Honda Civic? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Finální podobu nejostřejšího civicu ukazuje na autosalonu v Ženevě zářivě rudý koncept (více čtěte zde).

Maskovaný prototyp Hondy Civic Type-R na autosalonu v Ženevě

Maskovaný prototyp ale budí na autosalonu více pozornosti. Má na sobě speciální maskovací polep. Když takové auto uvidíte, kvůli speciální textuře, která jakoby vám tančila před očima, se hůře rozpoznávají prolisy a linie karoserie. Se speciálně vyvinutými vzory si špatně poradí i čočky zvědavých fotoaparátů.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.