Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

  10:00aktualizováno  10:00
Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně můžete v pražských ulicích narazit na ještě nepředstavený Mercedes GLB, tedy menší SUV, které značka začne prodávat příští rok.

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class | foto: Auto.iDNES.cz

Proč právě po Praze jezdí maskované prototypy mercedesů? Důvodem je společnost MB Tech, která má v Praze, Plzni a v Mladé Boleslavi kanceláře a vývojové dílny. Původně dceřiná společnost Daimleru (vlastník značky Mercedes) sice dnes majoritně patří francouzskému koncernu AKKA Technologies, ale nadále pracuje pro německou automobilku, která si ponechala menšinový podíl. 

Fotogalerie

Proto se po Praze prohání v testovacím provozu maskované prototypy. Dříve to byl třeba aktuální model řady E, loni nové áčko a letos jsme v Praze narazili na prototypy menšího SUV GLB. Novinku by měl Mercedes začít prodávat příští rok, premiéra se očekává na jaře 2019, ale možná ukáže GLB ještě letos na podzim. 

Auto se zařadí mezi modely GLA a GLC, bude to tedy kompaktní SUV s možností příplatkového pohonu všech kol. Design bude odlišný, GLB bude o poznání hranatější než menší a větší příbuzní. Z prototypů, které se prohánějí Prahou, to lze jen odhadnout. Maskování hranaté tvary ještě zvýrazňuje, ale podle designérských studií zveřejněných německými magazíny to budou spíš konzervativní tvary než vyložené dvojče legendárního Mercedesu G. Přestože některá zahraniční média novinku takto označují. 

Vedle kompletního polepu auta mají prototypy i různé nástavce, aby se podařilo co nejvíc zamaskovat tvar auta. Například podle designérských studií by měl mít Mercedes GLB vlnku na úrovni malého skla zadních dveří, což je ale na prototypu zamaskováno fólií. Vpředu je pak uměle zvýšená kapota a menší nástavce pod fólií jsou i na dalších partiích auta.

Mercedes GLB by měla pohánět paleta menších čtyřválcových motorů. U zážehových to budou agregáty s objemem 1,6 nebo 1,33 litru v několika výkonových variantách, diesel bude pravděpodobně tradiční 2,2 litru od Mercedesu, opět v několika variantách. Pro čistě elektrický pohon má značka model EQC, ale není vyloučena verze s hybridním pohonem. 

Zamaskovaný Mercedes GLB v pražských ulicích doprovází ještě jedno auto. Opět zamaskované ve fólii. A je to záhada, protože jím je zjevně model A, který se už dávno prodává. Může to tedy být chystaný facelift, i když na ten je zatím brzo. Možná je to hybrid, možná ještě nepředstavená verze AMG. Nebo je to jednoduše obyčejné „áčko“, ve kterém vývojáři testují nějakou novou technologii a auto nechali v maskování. I to se často stává.

Zajímavostí je, že na rozdíl od minulých let už mají testované prototypy české zkušební značky. V dřívějších letech měla auta německé registrační značky. 

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Najdete na iDNES.cz