Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maskovaný testovací mercedes nabourala v Praze tramvaj

Exkluzivně   11:43aktualizováno  11:43
Už déle než měsíc se po Praze prohánějí zamaskované mercedesy. V neděli navečer za jedním z nich v centru Prahy nedobrzdila tramvaj.

Testovací Mercedes E boural v Praze | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Novou generaci Mercedesu třídy E, kterou automobilka pravděpodobně podrobuje zátěžovým zkouškám na českých silnicích a testům odolnosti vůči pražským řidičům, v neděli 21. prosince mezi pátou a šestou hodinou odpolední nabourala u Masarykova nádraží tramvaj.

"Zamaskovaný mercedes jel od náměstí Republiky ulicí Na Poříčí a zatáčel doprava k Masarykovu nádraží," popisuje situaci redaktor iDNES.cz.

Ján Mikulecký, mluvčí pražské policie, uvádí z policejního protokolu: "Dopravní nehoda tramvaj a osobní auto, bez zranění. Nahlášena byla na linku 158 v 17:30."  "Je to divné, ale já tu k tomu skoro nic nemám.  Určitě ještě nehodu vyšetřujeme."

Testovací Mercedes E boural v Praze

O nic víc se nedozvíme ani z protokolu pražského Dopravního podniku. Jeho tiskový mluvčí Ondřej Pečený cituje ze záznamu: "Mám tu nehodu u Bílé Labutě 17:14 až 17:37. Linka číslo 3 jedoucí do centra s osobním automobilem."

"Nejspíš musel zastavit na přechodu a v tu chvíli do něj zezadu narazila tramvaj, která jela od Florence," říká redaktor iDNES.cz, který nabouraný mercedes potkal.
 
"Stihl jsem auto vyfotit narychlo mobilem, než ho řidič ho odvezl, aby mohly tramvaje projet," popisuje.

Automobilky mají pro testování přísný režim. Žádné zakamuflované auto nemůže zastavit na veřejném místě. A když už zastaví - třeba v případě poruchy - musí ho řidič urychleně zakrýt plachtou, která musí být ve voze vždy připravena. VÍCE O MASKOVÁNÍ AUT ČTĚTE ZDE

"Auto pak zaparkoval před hotelem Atlantic a hned ho přikryl plachtou. Tramvaj mercedesu poškrábala lak a asi mu trochu rozbila zadní světlo." 

Testovací Mercedes E boural v Praze

"Řidič mercedesu byl Čech. Auto mělo benzinový motor," uzavírá redaktor iDNES.cz.

Mercedes-Benz E s kódovým označením W212 se představí v lednu na autosalonu v Detroitu. Zákulisní informace říkají, že prodeje by měly odstartovat v červnu 2009. Podle nepotvrzených informací nové "éčko" testují vývojová centra MBtech, která má německá automobilka v Plzni na Borech a v pražských Stodůlkách.

Autoři: , ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se mění od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Najdete na iDNES.cz