Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mateřská školka Kolín: čeští mrňousové omládli

aktualizováno 
Kolíňata se ne a ne rozloučit s aktivní kariérou. Toyota, Peugeot i Citroën představují faceliftované verze svých nejmenších modelů. V kolínské továrně TPCA se chystají na start nové 107, ayga a C1.

Citroën C1 | foto: Citroën

Hromadným faceliftem prošla kolíňata už podruhé. Hlavně v případě Peugeotu 107 jsou změny vzhledu o poznání radikálnější než v roce 2008.

Všechny tři modely mají nový čumák. Největší práci měli designéři na přídi malého peugeotu. Po letech pokusů zjistili, že velká tlama není pro malé holčičí autíčko to pravé, a tak dal tým designéra Ivo Groena stosedmičce přívětivější tvář ve stylu nového chystaného Peugeotu 208.

Peugeot 107

Peugeot 107

Citroën C1

Citroën C1

Toyota Aygo

Toyota Aygo

U ayga a C1 byly změny spíše kosmetické. Aygo ale třeba díky novému nárazníku povyrostlo na délku o jeden a půl centimetru na 3,43 m. Všechna tři autíčka spojuje instalace LED diod do přemodelovaných nárazníků, slouží jako světla pro denní svícení.

Nové barvičky

Všechny také dostaly nové čalounění interiéru, hliníkové ráfky a poklice kol. Pro citroën půjde objednat i luxusní čalounění interiéru kombinující kůži s Alcantarou. Architektura ani vnitřní rozměry se nemění. Objem zavazadlového prostoru zůstává na necelých 140 litrech, maximum se sklopenými zadním i opěradly je 700 litrů.

Podle aktuální módy se upravovaly také barvy. Každý z francouzského dua se chlubí jednou novou barvou, citroën světle a peugeot švestkově modrou. Toyota má hned dva nové laky, zářivě oranžovou a bronzovou metalízu.

Trpaslíci slibují nové, komfortnější ladění podvozků a posilovačů řízení. "Zajišťují větší živost a lepší filtraci otřesů při nízkých rychlostech," slibuje Citroën.

Toyota pak vysvětluje jak zapracovala na odhlučnění a aerodynamice. "Zabudovaný přední spoiler se posunul o 70 mm vpřed a všechny otvory včetně okrajů předních podběhů kol byly přetvarovány s ohledem na co nejhladší proudění vzduchu kolem vozu a od čelních partií." Nové aygo má mít také jiný tlumič spojkového kotouče snižující hluk a vibrace od hnacího ústrojí a víc izolační hmoty u motoru.

Fotogalerie

Tříválcový litr zůstává

Pod kapotou ani ne tříapůlmetrových aut zůstává vše při starém. Je tam jedna z nejlehčích pohonných jednotek ve své třídě. Celohliníkový, pouze 67kilogramový tříválec získal několikrát za sebou ocenění Motor roku v kategorii do 1,0 litru. Benziňák vyvinutý Toyotou má výkon 50 kW. "Poslední verze jednotky o zdvihovém objemu 998 cm³ těží z přepracovaného tvaru spalovací komory, který se odrazil ve zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1 a zlepšení účinnosti spalování. Kvůli vyšší životnosti se používají zapalovací svíčky s iridiovými elektrodami," popisuje Toyota.

Peugeot 107

V kombinovaném cyklu motoru naměřili spotřebu 4,3 l/100 km, ve verzi s robotizovanou převodovkou o dva decilitry víc. K provedením bez spojkového pedálu budou kolíňata za příplatek dostávat páčky řazení pod volantem; jeho tvarování je nové a za peníze navíc může dostat obšití kůži. Nový audiosystém rozumí i řeči MP3 a má USB konektor. Za příplatek bude třeba parkovací asïstent.

České miniatury francouzských a japonské značky se představí poprvé naživo příští týden na autosalonu v Bruselu. I nadále zůstávají v nabídce ve tří i pětidveřovém provedení. Stávající ceníky začínají na 173 000 Kč za Peugeot 107, 169 900 za aygo a 164 900 za C1.

Peugeot 107

Nový Citroën C1 bude k objednání v průběhu ledna, do prodejen se dostane na začátku března. Obnovené aygo dorazí na jaře.

Kolínské trio

Od uvedení v roce 2005 se prodalo přes 665 tisíc Peugeotů 107, více než 620 000 Citroënů C1 a 580 tisíc Toyot Aygo. V kolínské TPCA se ale už chystají na další generaci této trojice. Už se taky spekuluje o tom, že kromě C1 by měl Citroën na stejné lince vyrábět i jeho stylovější dvojče DS1, které dostane za úkol konkurovat třeba Fiatu 500.

Čtěte také: Zájem o kolíňata klesá





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.