Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

MaxiMercedes nebo babyMaybach? Šéfovská třída S nanovo

  17:47
Moderní design a majestát, takové bylo zadání designérů Mercedesu při navrhování nové třídy S. Designéři se přestali bát hran a výrazných detailů a navrhli moderní a dynamický Mercedes, který dobře maskuje své mamutí míry.

Karoserie s ostřejšími a výraznějšími liniemi, než jaké měl odcházející král všech Mercedesů, působí dynamičtějším dojmem.

Předchůdci ohromovali objemností a rozměry, nové eSko má přeci jen sportovnějšího ducha.

Auto zdobí výrazné designérské prvky, na které nebylo v obřích hmotách předchůdců místo.

Velká maska chladiče, blyštící se chromem a nad ní hrdě vztyčená hvězda s třemi paprsky, do dáli zářící charisma, které nedovoluje přiblížit se než na pár decimetrů. „eSko“ je šéfovská třída se vším všudy.

Záď s jakoby dodatečně přidaným víkem kufru teď v automobilové high society frčí, ten správný výraz dodávají velká světla.

Auto s oblými boky tvarují vyboulené prahy a vysportované lemy podběhů kol, do kterých se  musí vejít sedmnáctipalcová kola. Velký mercedes tak dostal kromě sportovních i lehce barokní tvary.

Mercedes S v číslech

délka 5076 mm
šířka 1871 mm
výška 1473 mm
rozvor 3035 mm
objem kufru

560 l

Pohledově ztratilo "eSko" oproti předchůdci pár kilogramů, přeměření ale ukáže, že o nějaký ten  centimetr povyrostlo. Celé kouzlo je v o 70 milimetrů delším rozvoru vozu.

Vnitřek nabídne vše, co od něj rozmazlený naftový šejk očekává. Moře prostoru, elektroniky a ušlechtilých materiálů. Řidič má před sebou obrovskou kapličku zasahující do poloviny přístrojové desky. V ní našel úkryt mimo jiné barevný displej navigace a palubního počítače. Kokpit je zařízen v minimalistickém duchu, to aby panského řidiče nic nerozptylovalo.

Vše, co nebylo přímo potřeba k jízdě, technici Mercedesu sdružili do komunikačního centra ovládaného z volantu, případně ovladačem na středovém tunelu. Staré časy připomínají klasické ručičkové hodinky s bílým ciferníkem a chromovým hranatým rámečkem uprostřed přístrojové desky. Oproti Mercedesu S mířícímu po sedmi letech věrných služeb do penze má nová generace více místa pro cestující, je prostornější a komfortnější.

Technické lahůdky, které nové eSko nabízí? Například aktivní tempomat, udržující konstantní  vzdálenost od předchozího auta, fungující v rozsahu 0 až 200 km/h. Počítač přesně odhadující  z nespočtu senzorů tu pravou brzdnou sílu.

Systém Pre-Safe, který umí věštit... vlastně odhadnout rizikovou situaci. Když systém vycítí nebezpečí, které by mohlo ohrozit posádku, zavře všechna okna, přitáhne bezpečnostní pásy a nafoukne bočnice sedadel, ty pak lépe drží těla cestujících. A například i sedadla, která umí vyhřívat nebo odvětrávat záda a sedací partie a zároveň je masírovat.

Řidičovi pomáhají druhé oči nočního vidění. Obraz, který infračervené paprsky vyčtou v dáli před autem, je promítán na displej. Řidič tak „vidí“ až o 150 metrů dál, než by viděl s  obyčejnými světly.

Pro řadu S Mercedes připravil čtyři motory, tři z nich znala už předchozí generace,  šestiválcový diesel je nový. Pro všechny verze je k dispozici automatická sedmistupňová  převodovka 7G-tronic a pneumatické odpružení s režimy comfort a sport, který při rychlostech nad 120 km/h sníží podvozek o 20 milimetrů.

Za příplatek pak bude lahůdka v podobě podvozku, který se sám průběžně přizpůsobuje jízdě. Nový Mercedes třídy S startuje na ceně 2 150 tisíc korun.

Motory Mercedesu třídy S

S 320 CDI: V6, výkon 173 kW, max. krouticí moment 540 Nm, spotřeba 8,3 litrů nafty na 100 km
S 350: V6, výkon 200 kW, max. krouticí moment 350 Nm, spotřeba 10,1 litrů benzinu na 100 km
S 500: V8, výkon 285 kW, max. krouticí moment 530 Nm, spotřeba 11,7 litrů benzinu na 100 km
S 600: V12, výkon 380 kW, max. krouticí moment 830 Nm, spotřeba 14,3 litrů benzinu na 100 km

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Autoři:
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...