Maybach marně hledá své milionáře

  • 28
Superluxusní značka Maybach se na svém hlavním trhu ve Spojených státech prodává hůře, než se čekalo, což může vést ke snížení počtu dealerů. DaimlerChrysler si neví rady se Smartem. Automobilka, zabývající se výrobou minivozů, je na prodej.

FOTOGALERIE

Podle portálu Automotive News si loni v některé ze 70 prodejen na území USA maybacha koupilo 152 zákazníků. ´

Hlavní a vedle obnovou procházející značky Bentley jediný konkurent Rolls-Royce našel na americkém trhu více zájemců, 382. Přitom se nabízí jen ve 29 dealerstvích.

Nižší prodeje Maybachu, než mateřský koncern DaimlerChrysler očekával, nejsou novinkou. Maybach je na trhu jen tři roky, menší zájem automobilka zaznamenává prakticky od začátku.

***

Čtěte rozhovor s majitelem Maybachu ...ZDE

***

Po celém světě chtěla německá továrna ročně prodávat okolo 1000 Maybachů, z toho 400 zájemců mělo mít americký pas. V roce 2003 si superluxusní limuzínu koupilo celosvětově 600 zákazníků, v roce 2004 jen 500 a za loňský rok počet ještě ještě poklesnul, automobilka udává přes 300 prodaných aut.

Fáro pro Batmana: Maybach Exelero jezdí 351 km/h ...VÍCE
Přijít do luxusních segmentů s konkurenceschopnou nabídkou je těžší, než si automobilky naplánovaly. Mezi luxusními auty to pociťuje Volkswagen, který chtěl se svým phaetonem konkurovat BMW řady 7 a Mercedesu třídy S. Ale prodeje drahého volkswagenu váznou. V podobné situaci je Maybach, který má pod patronátem značka Mercedes. Situace značky Rolls-Royce v nejluxusnější třídě je lepší.

„Asi bychom se měli sami sebe zeptat, jestli naše očekávání byla správná,“ reagoval pro Automotive News na špatné prodeje Maybachu v Americe Dieter Zetsche, šéf DaimlerChryler i její evropské části Mercedes Car Group.

V Česku si maybacha – vůz za cenu přesahující desetimilionovou hranici – zatím koupili tři zákazníci. Podle údajů Svazu dovozců automobilů se dva nové vozy prodaly v roce 2003, jeden o rok později, ale loni žádný.

Pohnutý osud Smartu: Měl být český, skončí asi v Číně ...VÍCE

Maybach přitom není jedinou značkou spadající pod křídla Mercedesu, kterou trápí problémy. Ještě hůře si vede značka ze zcela opačného cenového i rozměrového spektra -  Smart.

Šéf koncernu Dieter Zetsche minulý týden přizval investiční banku Goldman Sachs, aby poradila co s výrobcem miniautomobilů do budoucna.

Nelze vyloučit jeho prodej nebo spolupráci na jeho výrobě s jinou automobilkou ...VÍCE